×

کمیته تعیین تکلیف تابعیت فرزندان تشکیل شد

کمیته تعیین تکلیف تابعیت فرزندان تشکیل شد

کمیته تعیین تکلیف تابعیت فرزندان تشکیل شد

کمیته-تعیین-تکلیف-تابعیت-فرزندان-تشکیل-شد وکیل 

طباطبایی‌نژاد:
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم با تشریح گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی، از تشکیل کمیته تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی خبر داد. سید مصطفی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بررسی مشکلات پیرامون فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی با تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به مشکلات آنها توافق کردند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان نمایندگان رسیدگی کننده به این موضوع، به عضویت کمیته تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در آمدند.

وی افزود: مشکلات شناسنامه‌دار شدن و وضعیت اشتغال و تحصیل این فرزندان از مسائلی بوده که در چند ماه اخیر بررسی و موارد آن در صحن علنی مطرح شد اما همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

قانون تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوبه سال 85 است که به دلیل اهمیت و زمان‌بر بودن رسیدگی به این قانون و تصویب هر چه سریع‌تر آن، در کمیسیون بررسی و نتیجه نهایی آن به کمیته مرتبط ارجاع داده شد.

به گفته عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم، بررسی لایحه بودجه سال 91 کشور پیش از این توسط اعضای منتخب برای رسیدگی به بودجه صورت گرفته بود و دیگر در جلسه امروز مطرح نشد./
منبع:iranbar

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.