×

رسیدگی به شکایات کارگران در جلسه هفته آینده دیوان عدالت اداری

رسیدگی به شکایات کارگران در جلسه هفته آینده دیوان عدالت اداری

رئیس دیوان عدالت اداری از رسیدگی به پرونده شکایت کارگران در جلسه آینده هیئت عمومی این مرجع قضایی خبر داد

رسیدگی-به-شکایات-کارگران-در-جلسه-هفته-آینده-دیوان-عدالت-اداری

 رئیس دیوان عدالت اداری از رسیدگی به پرونده شکایت کارگران در جلسه آینده هیئت عمومی این مرجع قضایی خبر داد.

حجت‌الاسلام منتظری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه رسیدگی به پرونده شکایت دستمزد کارگران به کجا رسید، مگر قرار نبود در روز کارگر در این زمینه اقدام کنید، اظهار داشت: ما وعده به کارگران می‌دهیم اینکه رسیدگی به پرونده‌ای که مربوط به شکایت دستمزد کارگران است هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: به عنوان هدیه‌ای به کارگران این موضوع هفته بعد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه پرونده سرای دلشگا به کجا رسیده است، افزود: این پرونده به تجدیدنظرخواهی دیوان عدالت اداری رفته و در شعبه مورد نظر رسیدگی خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری درپاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تعداد پرونده شکایت شده در زمینه افزایش مرخصی زایمان است، افزود: میزان آن مشخص نیست ولی پرونده‌های بسیاری در زمینه این امر وجود دارد چرا که برخی دستگاه‌ها به این قانون عمل نکردند و با توجه به اینکه دولت تکلیفی مشخص کرد آنها تکلیفشان را عمل نکردند.

وی بیان کرد: این قانون برای مازاد 6 ماه به دولت اجازه داده که از شش ماه به 9 ماه باشد و دولت سابق نیز مصوبه‌ای در این زمینه گذاشت تا این افزایش به 9 ماه برسد که برخی دستگاه‌ها به دلیل عدم اعتبار با این امر موافقت نکردند و این موضوع موجب مشکل شد.

منتظری بیان کرد: از سوی رئیس جمهور پیشین مصوبه‌ای در این زمینه گذاشته شد که به دلیل اینکه اجرایی نشد شکایت‌هایی صورت گرفت که ما امروز می‌خواهیم دولت جدید این امر را بازنگری کند و بعد از بازنگری تعیین تکلیف را به دستگاه‌های اجرای اعلام کند.

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص اینکه می‌خواهید چه کنید تا شاهد کاهش پرونده ها شوید، گفت:  با تعامل دستگاه‌ها امسال شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها خواهیم بود که البته نیازمند همکاری دستگاه‌ها است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.