×

تجاوز به قانون عامل توسعه بزهکاری در جامعه

تجاوز به قانون عامل توسعه بزهکاری در جامعه

رییس سازمان زندانها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور با تاکید بر اهمیت اجرای عدالت در جامعه، این سازمان را از مهمترین نهادهای مجری عدالت در جامعه خواند

تجاوز-به-قانون-عامل-توسعه-بزهکاری-در-جامعه وکیل 

 رییس سازمان زندانها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور با تاکید بر اهمیت اجرای عدالت در جامعه، این سازمان را از مهمترین نهادهای مجری عدالت در جامعه خواند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر اصغر جهانگیر در جمع مدیران ستادی ‎و استانی سازمان زندان‎ها با اشاره به جایگاه این سازمان در نظام عدالت کشورافزود: به جرأت می‎توان گفت که سازمان زندانها یکی از مهم‌ترین سازمان‎ها از نظر تاثیرگذاری اجرای عدالت در جامعه است. وی ادامه داد: سازمان زندانها محل آزمون وخطا نیست؛ بنابراین نظام زندانبانی باید با ارتقای آموزش و ارایه آموزش‏های مستمر، برای پویایی هرچه بیشتر تلاش کند.  این مقام عالی قضایی  با تشریح موقعیت‏های مختلفی که هرسازمان امکان مواجه با آنها را دارد، تصریح کرد: باید با استفاده از تجاربی که در اختیار داریم، بکوشیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم تا از فرصت‎سوزی‏ که مهمترین آفت اداری است، مصون بمانیم.

  لزوم ترویج فرهنگ قانونمداری

دکتر جهانگیر  در ادامه سخنانش، قانونگرایی و ترویج فرهنگ قانونمداری را رسالتی مهم برشمرد و ادامه داد: تجاوز به قانون، عامل توسعه بزهکاری درجامعه است.

وی اضافه کرد: امروز نظام ما دشمنان قسم‌خورده‎‌ای دارد که توجه به این امر، مسئولیت ما را دوچندان می‏کند زیرا اگر نتوانیم نقاط ضعف خودمان رابشناسیم دچار مشکل خواهیم شد؛هرچند عوامل خارجی در ایجاد مشکلات سهیم هستند اما نباید ازخودمان هم غافل شویم.

  لزوم شناسایی متغیرهای بحران‎ساز درزندان ها

این مقام عالی قضایی همچنین با اذعان به سختی کار زندانبانی اظهار کرد: باید متغیرهای بحران‎ساز را شناسایی و مهارکنیم و البته در تصمیم‏گیری‌هایمان باید رضای حق را در نظر بگیریم. وی با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی در سازمان زندانها نیز بیان کرد: باید تلاش کنیم نیروی انسانی سازمان زندانها از لحاظ روحی تقویت شود.

جهانگیر در ادامه سخنانش با یادآوری نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: در بخش فرهنگی کارهای زیادی می‎توانیم انجام دهیم که البته مستلزم یک تلاش جهادی است.

 وی با بیان اینکه این نظام متعلق به حضرت ولیعصر(عج) است، تصریح کرد: خشنودی امام زمان(عج) و نایب برحقشان قطعا تاثیر معنوی بسزایی در کار ما خواهد گذاشت که بر این اساس همه باید تلاش جدیدی را شروع کنیم.

 زندان محل اصلاح و تربیت است

رییس سازمان زندانها در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه زندان محلی برای مجازات نیست، یادآورشد: زندان محلی برای اداره کسانی است که بر طبق قانون، اصلاح رفتار و تربیت آنان به ما سپرده شده است.

رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه و مشاور رییس دستگاه قضا  تصریح کرد: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که تنها ابزار ما برای اصلاح و تربیت محدودیت آزادی مجرمان است نه محدودیت‏های دیگر و اگر محدویت‌های دیگر وجود دارد باید در رفع آن بکوشیم .

وی تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که اصلاح و تربیت زندانیان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه با حرف و شعار محقق نخواهد شد بلکه باید درعمل، عملکرد اثربخشی داشته باشیم .

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.