×

مقامات قضایی هم به نقص قوانین کودکان اعتراض دارند

مقامات قضایی هم به نقص قوانین کودکان اعتراض دارند

مقامات قضایی هم به نقص قوانین کودکان اعتراض دارند

مقامات-قضایی-هم-به-نقص-قوانین-کودکان-اعتراض-دارند وکیل 

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفت‌وگو با ایلنا:

باید به ماده 220 قانون مجازات نگاهی دوباره شود./ بازپرسان قوه قضاییه هم بر بازنگری بر قوانین تاکید دارند./ وقت آن رسیده که قانون به نفع کودکان عضو شود.

ایلنا: عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: حال که در شهریور و مرداد ماه شاهد اوج کشته شدن کودکان توسط افراد نزدیک به خانواده‌هایشان بودیم،‌ وقت آن رسیده که قانون به نفع کودکان عضو شود.

ثریا عزیزپناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، تاکید کرد: ایران از جمله جوامعی بوده که درصد جوان و کودکانش بالا و جامعه جوانی دارد،‌ به همین دلیل لازم است که تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، نگاه دقیق‌تری به شرایط روحی، جسمی و مهارتی کودکان اعمال کنند.

او با بیان اینکه قانون باید پیش‌گیرانه و حمایت‌گر باشد تصریح کرد: قوانین باید یک قدم از عرف و قوانین رسمی جامعه پیشتازتر باشد در غیر این صورت با قانون نامهربانانه‌‌ای مثل اعدام کودکانی که در سنین زیر 18 سال مرتکب جرم می‌شوند، می‌توان شاهد اتفاقات فاجعه‌آمیز بود.

عزیزپناه با اشاره به رشد میزان کودک‌آزاری توسط خانواده‌ها گفت:‌با توجه به آنکه کودکان مایملک خانواده‌ها نبوده و شاهد حجم وسیع کودک‌‌آزاری در شهریور ومرداد ماه توسط افراد نزدیک خانواده به کودک بودیم. باید به ماده 220 قانون مجازات اسلامی که بر اساس آن کودک به راحتی در داخل خانه تنبیه شده و تنبیه کنند به راحتی بتوانند از زیر بار مسئولیت جرمی که انجام داده شانه خالی کند نگاه دوباره شود چرا که این ماده به حجم حوادث ناگوار رخ داده نسبت به کودکان می‌افزاید.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: در حال حاضر بازپرسان هم به رشد این معضلات در جامعه و اعمال چنین قوانینی اعتراض دارند، آیا وقتش نرسیده که این قوانین بازنگری شده و نگاه جدیدی به آنها انداخته شود؟

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.