×

رسالت قضاوت، هدایت است

رسالت قضاوت، هدایت است

مشاور رییس قوه قضاییه با تاکید بر اهمیت نقش قضاوت، گفت رسالت قضاوت رسالت هدایت است

رسالت-قضاوت،-هدایت-است وکیل 

مشاور رییس قوه قضاییه با تاکید بر اهمیت نقش قضاوت، گفت: رسالت قضاوت رسالت هدایت است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که قضاوت منصب الهی است و انبیاء و اولیاء نیز به نمایندگی از خداوند متعال قضاوت می‌کردند، تصریح کرد: دستگاه قضایی و قاضی مسئول نجات جامعه و انسان‌هاست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دو اصل مهم در قضاوت، افزود: در هنگام قضاوت دل انسان باید آرام باشد و در زمان عصبانیت نباید قضاوت کرد و همچنین با زبانش نیز خطا نکند.

مشاور رییس قوه قضاییه با بیان این که انسان در روز قیامت باید در مورد تمام قضاوت‌هایش پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: رفتار ما با اشخاصی که در محکمه مورد بازجویی ما قرار می‌گیرند باید به گونه‌ای باشد که گویا از عزیزان و نزدیکان ما هستند و هرگز به این افراد به دید متهم و مجرم نگاه نکنیم؛ چه بسا افرادی که مورد ظلم واقع شدند و امیدشان به قضاوت قاضی برای رفع ظلم است.

صدیقی با بیان این که یکی از اسامی روز قیامت روز تغابن است، گفت: آنچه که مورد تاکید اخلاقیون و بزرگان است و با استناد به آیات و روایات به ما آموختند این است که همه کارها باید مبنای الهی و خدایی داشته باشد؛ در غیر این صورت زیان کار هستیم. عبادت خالص و بندگی خداوند است که انسان را ارتقاء می دهد. کسی که کارش خالص و تنها برای رضای خداوند انجام دهد در این معامله برنده است و باقی خاسر وزیان دیده هستند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.