×

رییس کل سازمان امور مالیاتی بیش از 6 هزار ممنوع الخروج مالیاتی داریم

رییس کل سازمان امور مالیاتی بیش از 6 هزار ممنوع الخروج مالیاتی داریم

رییس کل سازمان امور مالیاتی از تهیه لیست بیش از 200 نفر از ورزشکاران بدهکار مالیاتی ممنوع‌الخروج خبر داد و گفت ورود به حساب‌های بانکی افراد برای دریافت مالیات موضوع عجیب و غریبی نیست، ضمن آنکه اگر دولت بخواهد، اطلاعات مالیاتی افراد را در اختیارش می‌گذاریم علی عسکری دیروز در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در مورد لیست جدید ورزشکاران ممنوع الخروج گفت لیست ورزشکاران دارای بدهی مالیاتی استخراج و به فدراسیون‌ها و باشگاه های آنها اعلام شده است

رییس-کل-سازمان-امور-مالیاتی-بیش-از-6-هزار-ممنوع-الخروج-مالیاتی-داریم وکیل 

رییس کل سازمان امور مالیاتی از تهیه لیست بیش از 200 نفر از ورزشکاران بدهکار مالیاتی ممنوع‌الخروج خبر داد و گفت: ورود به حساب‌های بانکی افراد برای دریافت مالیات موضوع عجیب و غریبی نیست، ضمن آنکه اگر دولت بخواهد، اطلاعات مالیاتی افراد را در اختیارش می‌گذاریم.علی عسکری دیروز در نشست خبری در پاسخ به سئوالی در مورد لیست جدید ورزشکاران ممنوع الخروج گفت: لیست ورزشکاران دارای بدهی مالیاتی استخراج و به فدراسیون‌ها و باشگاه های آنها اعلام شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه مالیات ورزشکاران همواره وجود داشته است، بیان کرد: در سال‌های قبل باشگاه ها در قراردادهای ورزشکاران متعهد به پرداخت مالیات آنها می شدند، اما پرداختی از طرف آنها صورت نمی‌گرفت، این در حالی است که مودی از نظر سازمان مالیاتی، ورزشکار است، زیرا دارای فعالیت شغلی است و باید مالیات خود را بپردازد؛ حتی اگر باشگاه آنها نسبت به پرداخت آنها متعهد شده باشد.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه تعدادی از ورزشکاران از اواخر سال گذشته شروع به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود کردند، افزود: تعدادی از آنها نیز که مالیات خود را پرداخت نکردند، لازم است که باشگاه‌های آنها اقدام کنند. بر این اساس، تعدادی از ورزشکاران بدهکار مالیاتی ممنوع الخروج شدند و پس از آن نسبت به تعیین تکلیف بدهی مالیاتی خود اقدام کردند.

عسکری ادامه داد: اخیرا به دلیل اینکه برخی از ورزشکاران در خارج از کشور برای عقد قرارداد و یا کارهای دیگر نیاز به خروج از کشور داشتند، فقط برای یکبار رفع ممنوع الخروج شدند، به طوری که روز گذشته نیز یکی از ورزشکاران که برای عقد قرارداد به خارج از کشور قصد سفر داشت، سازمان مالیاتی برای یکبار این فرد را رفع ممنوع الخروج کرد، این در حالی است که این افراد پس از بازگشت باید بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه ورزشکاران در پرداخت مالیات ناتوان نیستند، تعداد ورزشکاران بدهکار مالیاتی را بیش از 200 نفر اعلام و تصریح کرد: این افراد شامل ورزشکاران و مربیان داخلی و خارجی هستند، البته از این تعداد حدود 30 الی 40 نفر بدهی مالیاتی خود را تعیین تکلیف کردند و بقیه نیز در این مسیر قرار دارند. همچنین اگر پرونده این ورزشکاران به مرحله وصول و اجرا رفته باشد، ممنوع‌الخروج می‌شوند.

معاون وزیر اقتصاد، همچنین تعداد کل ممنوع الخروجی های مالیاتی را بیش از 6 هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه تعداد ممنوع الخروجی های مالیاتی نسبت به سال های گذشته کمتر شده است، افزود: اواخر سال گذشته سقف رقم ممنوع الخروجی های مالیاتی را بر اساس اختیارم افزایش داده ام، به طوریک ه قبلا این رقم یک میلیون تومان بود که آن را به 10 میلیون تومان بالا بردیم.

همچنین رقم مالیاتی ممنوع الخروجی های واحدهای تولیدی 100 میلیون تومان و واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری 500 میلیون تومان شده است، بنابراین اگر بدهی آنها کمتر از این رقم باشد، رفع ممنوع الخروجی صادر می شود.

معاون وزیر اقتصاد در مورد توافق سازمان مالیاتی با اصناف گفت: در قالب طرح جامع، چیزی بنام توافق وجود ندارد در چارچوب این طرح قانون به سازمان اجازه داده که برای گروه خاصی در اقصی نقاط کشور مالیات مقطوع تعیین شود. سال گذشته نیز عملا در مذاکرات با اصناف به توافقی نرسیدیم، این در حالی است که ما رویکرد کلان را دنبال می کنیم.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رقم درآمدهای مالیاتی سال گذشته را 41 هزار و 300 میلیارد تومان با رشد 30 درصدی نسبت به سال قبل از آن اعلام کرد و افزود: 91 درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال 92 محقق شد.

وی، رقم مالیات فروردین ماه سال جاری را 2 هزار و 340 میلیارد تومان با رشد 6 درصدی ذکر کرد و ادامه داد: امسال، سال پرکاری برای نظام مالیاتی کشور خواهد بود و باید 60 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را محقق کنیم که با در نظر گرفتن عوارض شهرداری نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان خواهد شد که این رقم در سال گذشته 50 هزار میلیارد تومان بود.منبع:روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.