بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
فرشته توکلی
آدرس : استان مرکزی - خمین - خیابان امام خمینی (ره) خیابان آزادی - روبه روی مجتمع تجاری اداری شهرداری - ساختمان وکلا - طبقه اول
وب سایت فرشته توکلی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه
علیرضا شریفی
آدرس : سقز، خ امام، روبروی داروخانه مرکزی ، ساختمان پزشکان میلاد ، طبقه دوم
وب سایت علیرضا شریفی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری کردستان
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
فاطمه قنبری
آدرس : کرج - میدان آزادگان - ابتدای 45 متری کاج عظیمیه - بعد از بانک مسکن - ساختمان البرز - طبقه 2 واحد 8
وب سایت فاطمه قنبری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری البرز
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
موسسه حقوقی پیمانکار کارفرمای یعقوبی
آدرس : بلوار کشاورز -اول فلسطین جنوبی-کوچه شهید امیر حسین ذاکری-بن بست اول پلاک 1 واحد 10
وب سایت موسسه حقوقی پیمانکار کارفرمای یعقوبی با مدیریت علیرضا یعقوبی وکیل پایه یک دادگستری
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

فعالیت مسافرکش های شخصی غیر قانونی است

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 16-02-1393
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
فعالیت مسافرکش های شخصی غیر قانونی است

پس از بحث های فراوان بالاخره افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها تصویب و از دیروز اجرایی شد. این افزایش قیمت که به گفته اعضای شورای شهر تهران برای مترو ده درصد، اتوبوس 15 درصد و تاکسی ها 25 درصد درنظر گرفته شده با نگاه به استفاده هرچه بیشتر از سرویس های حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است.

با آنکه قیمت وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها هرساله با توجه به افزایش نرخ تورم افزایش می‌یابد اما امسال اعتراض‌ها به این موضوع بیش از سال‌های پیش است. بسیاری از مسافرکش‌های شخصی، با افزایش قیمت بنزین، کرایه ها را حتی تا بیش از 50 درصد افزایش داده و مدعی هستند که چون سهمیه بنزین فقط به تاکسی‌داران تعلق می‌گیرد، آنان مجازند تا به تشخیص خود از مسافران کرایه دریافت کنند. این برخوردها در چند هفته اخیر موجب اعتراض‌هایی نیز شده است. در تهران نیز ظرف دوهفته اخیر، مسافران با سردرگمی در پرداخت کرایه مواجه شده اند.

  خودروهای شخصی صلاحیت مسافرکشی ندارند

محسن سرخو، عضو شورای شهر هرگونه اخذ کرایه بیشتر از مسافران را تا دیروز غیرقانونی خواندو در مورد مسافرکش‌های شخصی به «حمایت» گفت: خودروهای شخصی اصلا فعالیت قانونی و مجوز برای مسافرکشی ندارند، صلاحیت آنها نیز از سوی مراجع ذی‌صلاح تایید نشده است و مردم باید به جای استفاده از این خودروها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در مسیرهایی که خط تاکسیرانی وجود ندارد شهروندان باید چگونه تردد کنند؟ گفت: متاسفانه در برخی مسیرهایی که شهروندان نیاز به وسایل نقلیه عمومی دارند خلأ وجود دارد. آنچه ایده‌آل حمل و نقل عمومی است این است که شبکه‌های عمومی حمل و نقل مانند خطوط عمومی مترو و اتوبوس و همچنین خطوط نیمه خصوصی مینی بوس به صورت خوشه‌ای کامل شوند تا بتوانند تمام شهر را پوشش دهند.

این عضو شورای شهر گفت: کاربرد تاکسی در اکثر نقاط جهان خطی نیست بلکه کاربردش حمل و نقل مسافر از مبدا تا مقصد است. تاکسی خطی زمانی کاربرد دارد که شبکه حمل و نقل عمومی به صورت کامل شهر را پوشش نداده باشد. البته در برنامه پنج ساله تدابیری اندیشه شده تا هم خطوط مترو و هم خطوط اتوبوسرانی، خلا مسیرهای بدون خط را پوشش دهند تا میزان وسایل نقلیه عمومی به اندازه قابل قبول برسد. براساس این طرح قراراست که اتوبوسرانی به 9هزار تا ده هزار اتوبوس آماده به کار مناسب مجهز شود تا تاکسی ها به کارکردی که در همه جهان دارند برسند. هم اکنون خلا ناشی از حمل و نقل عمومی احساس می‌شود و شهروندان نمی‌توانند در زمان مناسب به مقصد برسند.

  کمبود وسایل حمل و نقل عمومی

به گفته وی، پکن با 20 میلیون جمعیت دارای21هزار اتوبوس، 650کیلومتر مترو و 48هزار تاکسی است درحالی‌که در تهران ما فقط 6 هزار و 500 اتوبوس داریم که حدود دوهزار دستگاه از آنها فرسوده است. به گفته وی در کلان‌شهر تهران‌ فقط 150کیلومترخط مترو وجود دارد. در مقابل این آمار، 78 هزارتاکسی در این شهر عهده دار حمل و نقل مسافران هستند.

 این آمارها به روشنی نبود تناسب و توازن را میان وسایل حمل و نقل عمومی در تهران و کشور نشان میدهد.

سرخو تاکید کرد:‌ در واقع امروز تاکسی ها ضعف حمل و نقل عمومی را پوشش می‌دهند و ما امیدواریم با پوشش همه جانبه وسایل حمل‌و‌نقل عمومی همچون اتوبوس و مترو، تاکسی‌ها بتوانند کارکرد اصلی خود را داشته باشند.

سرخو راهکار موقت را برای رفع مشکلات حمل و نقل عمومی، استفاده از مینی بوس عنوان کرد و گفت: در شورا در تلاش هستیم تا به نحو مقتضی مشکلات موجود را مرتفع کنیم. اگر به صورت مواردی مطرح شود و یا مردم درباره مناطقی که نیاز به خط دارند اطلاع رسانی کنند می توانیم آن مسیرها را با خطوط مینی بوس یا بخشی از خطوط تاکسی پوشش دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش قیمت سوخت، نرخ ها بیش از این افزایش می‌یابند؟گفت: با توجه به اینکه از مجموع ۷۰‌هزار و ۹۲۰ تاکسی موجود در شهر ۵۰ هزار و ۷۳۶ تاکسی دوگانه سوز هستند می توان گفت ۷۱.۵ درصد تاکسی ها دوگانه سوز هستند بنابراین اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اثری بیش از این بر نرخ‌ها نخواهد داشت. 16درصد هزینه تاکسی ها مربوط به هزینه سوخت بنزین یا گاز آنها می شود.

براین اساس حدود20درصد به حقوق تاکسی داران اضافه شده است. ما عقیده داریم که افزایش کرایه ها بیش از این به تدریج تورم ایجاد می‌کند.

محسن سرخو راهکارهای جایگزین برای حمایت از رانندگان را پیشنهاد کرد و گفت: هم اکنون بیمه تکمیلی رایگان به کل خانواده‌های تاکسیرانان تعلق گرفته است. ما در شورا از سایر طرح‌های حمایتی سازمان تاکسیرانی نیز صددرصدحمایت می‌کنیم، چون تورم را دامن نمی‌زند اما با افزایش بیشتر قیمت کرایه ها به شدت مخالف هستیم زیرا این کار باعث ایجاد تورم در کشور و فشار بیشتر به شهروندان می شود و این افزایش تورم بر اقتصاد خانواده تاکسیرانان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآوری کرد: در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی پیشنهاد شهرداری ۳۰ درصد بود ولی شورا بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نرخ ها را افزایش داد.

وی از شهروندان خواست هر گونه تخلف از سوی رانندگان تاکسی را از طریق سامانه ۱۳۷ یا ۱۸۸۸ اعلام کنند و افزود: رانندگان تاکسی تا زمان اعلام دقیق، حق افزایش نرخ کرایه تاکسی را ندارند و امیدورام با همکاری با دولت فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرایی شود.

  شورا به دنبال برطرف کردن  مشکلات است

از سوی دیگر، احمد دنیا مالی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز از شهروندان خواست تا برای سفرهای شهری از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند. به گفته وی توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران باید با محوریت مترو (حمل و نقل ریلی) و شبکه اتوبوسرانی اعم از اتوبوس های تندور (بی.آر.تی) و شبکه کمکی (خطوط فیدر )صورت گیرد و شورای شهر با ایجاد تعاملی بین شهرداری و دولت به دنبال برطرف کردن موانع موجود در زمینه توسعه خطوط حمل و نقل ریلی و اتوبوس های تندرو خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: سهم حمل و نقل عمومی ما از ۵۰ درصد  عبور کرده است و آمار بسیاری خوبی است ولی اگر ما موضوع ناوگان تاکسیرانی کشور را  در این ۵۰ درصد مداخله دهیم  به طبع نمی تواند جزو حمل و نقل عمومی  مطرح شود  و در حال حاضر در شهر تهران روزانه  ۴ میلیون جابجایی  فقط با ناوگان تاکسیرانی  صورت می گیرد  که در همه جای دنیا این ناوگان یک  ناوگان خصوصی است .

وی اذعان کرد: هر چند باید بپذیریم که شبکه جامع حمل و نقل عمومی شهر تهران هنوز کامل نیست اما این تصمیم می تواند عاملی موثر در کاهش آلودگی هوا باشد. بنابراین یکی از مهمترین رویکردهای شورای چهارم تهران گسترش و توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی در سال 93 خواهد بود تا ضمن کاهش ترافیک، کمکی هم به بهبود کیفیت هوای شهر کرده باشیم.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
وضعیت حقوقی احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه توصیه های حقوقی به خریداران خودرو حضانت در آیینه قانون مهریه بهترین سن اعلام فرزند خواندگی به کودک ، پیگیری اعطای تابعیت به کودکان دارای مادر ایرانی مطالبه وجه بیشترین پرونده های وارده به شوراهای حل احتلاف فساد از طریق خدشه وارد کردن بر سیاست دولت باعث اتلاف منابع ملی می شود تشریح قوانین تملک آپارتمان ها توسط معاون رییس کل دادگستری تهران بیش از 90 سیستم رایانه ای طلا فروشان تهرانی طعمه کیلگرها شد تصویب موافقتنامه همکاری ایران و لهستان در مبارزه با جرایم سازمان یافته قانون تسهیل ازدواج پرونده ای گمشده در بایگانی دولت ها حضور وراثت جدید پس از انجام مراحل انحصار وراثت تغییر کاربری اراضی زراعی با لحاظ شرایطی امکان پذیر است آیا تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها امکان پذیر است ؟ 2 زندانی محکوم به قصاص از اعدام نجات یافتند نمایش یک کیلو بال مگس پیرامون مهریه های نامعقول سوال درباره رفتارهای پرخطر جنسی در اتوبوس های ایدز مولاوردی : سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین شد تعیین مرجع تجدید نظر قرارهای ماده 273 قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کارتن خوابی کودکان را به 123 اطلاع دهید