×

افزایش 190 درصدی شماره گذاری در سال 93-مصوبه دولت بازگشت به گذشته است

افزایش 190 درصدی شماره گذاری در سال 93-مصوبه دولت بازگشت به گذشته است

معاون فنی مهندسی پلیس راهور با اعلام افزایش 190 درصدی شماره‌گذاری خودرو در سال جاری، گفت مصوبه دولت درباره استاندارد خودروها بازگشت به گذشته است

افزایش-190-درصدی-شماره-گذاری-در-سال-93-مصوبه-دولت-بازگشت-به-گذشته-است وکیل 

معاون فنی مهندسی پلیس راهور با اعلام افزایش 190 درصدی شماره‌گذاری خودرو در سال جاری، گفت: مصوبه دولت درباره استاندارد خودروها بازگشت به گذشته است.

 سرهنگ احمد رستمی معاون فنی مهندسی پلیس راهور از افزایش چشمگیر شماره‌گذاری در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پانزدهم اردیبهشت حدود پنجاه هزار خودرو در کشور شماره گذاری بوده است که از این تعداد حدود چهل و هفت هزار دستگاه مربوط به خودروهای تولید داخل بوده‌ که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 190 درصد رشد داشته است.

وی در مورد دستورالعمل جدید شماره گذاری خودروها گفت: با توجه به مصوبه اخیر دولت در اردیبهشت ماه سال جاری درخصوص  آلایندگی خودروهای بنزینی و گازوئیلی و موتورسیکلت‌ها، جدول زمانی درباره سطح استاندارد آلایندگی‌های زیست‌محیطی پیش‌بینی شد که تغییراتی را نسبت به مصوبات قبل در این مصوبه شاهد هستیم و از این پس شماره‎گذاری تمامی وسایل نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت برابر مقررات و مفاد مصوبه اخیر انجام شود.

سرهنگ رستمی در تشریح مفاد این مصوبه اظهار داشت: در جدول سطح آلایندگی‌ها در مصوبه اخیر متأسفانه در بحث رعایت استانداردها برگشت به عقب را شاهد هستیم.

وی گفت: با توجه به آلایندگی‌ها و آلودگی‌هایی که در شهرهای بزرگ به ویژه تهران در سال گذشته مشاهده شد، در مصوبه‌های گذشته دولت برای همه خودروها استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 94 پیش بینی شده بود اما در مصوبه اخیر الزامی کردن استاندارد یورو 4 از اول شهریور ماه برای خودروهای بنزینی و یورو 3 برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین از ابتدای سال 94 لحاظ شده است که این مسأله باعث نقد پلیس راهور از سازمان محیط زیست است چرا که اغلب خودروسازها از اواخر سال گذشته در حال تطبیق خود با مصوبه‌های گذشته بودند.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور درباره مجوز شماره گذاری خودروها در کشور، عنوان کرد: هر وسیله نقلیه‌ای که خواهان شماره‌گذاری است مستلزم داشتن تأییدیه‌های ایمنی کیفیت و آلایندگی‌های زیست محیطی است که صدور استاندارد ایمنی کیفیت برعهده سازمان ملی استاندارد ایران است و استاندارد آلایندگی نیز توسط سازمان حفاظت از محیط زیست صادر می‎شود.

رستمی در ادامه در مورد پلاک گذر موقت و قوانین صدور و تردد آن در کشور گفت: پلاک گذر موقت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور یا توریست‌های خارجی است که برای تردد در جمهوری اسلامی ایران خواهان استفاده از خودروی شخصی خود هستند.

 وی ادامه داد: پلاک گذر موقت تنها به شرط صدور پروانه موقت از طریق گمرک ترخیص کننده و برای خودروهایی که بیش از ده روز خواهان تردد در سطح کشور هستند در مبادی ورودی صادر می‌شود و حداکثر دوره زمانی صدور پلاک گذر موقت در هر مرحله سه ماه است و نهایتاً در طول سال این دوره زمانی یک بار دیگر تمدید می‌شود و در مجموع خودرو می تواند شش ماه در کشور تردد کند.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور در خصوص پلاک مناطق آزاد و شهروندانی که در این مناطق زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دسته از افراد نیز در طول سال یک ماه مجاز به تردد در سطح کشور هستند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.