×

ضرورت تشکیل دادسرای تخصصی نفت به منظور رسیدگی سریع تر به پرونده های نفتی

ضرورت تشکیل دادسرای تخصصی نفت به منظور رسیدگی سریع تر به پرونده های نفتی

یک قاضی گفت چنانچه تشکیل دادسراهای ویژه برای رسیدگی به جرائم نفتی با هدف ایجاد سرعت و رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های نفتی باشد این امر مثبت تلقی می‌شود، اما اگر این روند به سمت جدا شدن این دادسراها از نظام حقوقی پیش برود مطلوب نیست

ضرورت-تشکیل-دادسرای-تخصصی-نفت-به-منظور-رسیدگی-سریع-تر-به-پرونده-های-نفتی وکیل 

یک قاضی گفت: چنانچه تشکیل دادسراهای ویژه برای رسیدگی به جرائم نفتی با هدف ایجاد سرعت و رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های نفتی باشد این امر مثبت تلقی می‌شود، اما اگر این روند به سمت جدا شدن این دادسراها از نظام حقوقی پیش برود مطلوب نیست.

"عبدالله خدابشخی" با اشاره به اهمیت تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم نفتی اظهار داشت: در ماده 25 قانون پیش‌بینی‌هایی در رابطه با دادسراهای تخصصی لحاظ شده، اما این درحالی است که دادسرایی تحت عنوان رسیدگی به جرائم نفتی در قانون نیامده است.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمار پرونده‌های مربوط به جرائم نفتی زیاد نیست، بنابراین این جرائم می‌توانند زیرمجموعه جرائم اقتصادی قرار بگیرند.  

خدابخشی افزود: باتوجه به اینکه جرائم اقتصادی ابعاد پیچیده‌ای دارد بنابراین این مهم نیازمند آگاهی قضات از موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای نفتی است تا حقوق متهم در این زمینه لحاظ شود.
 
این قاضی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه تشکیل دادسراهای ویژه برای رسیدگی به جرائم نفتی با هدف ایجاد سرعت و رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های نفتی باشد این امر مثبت تلقی می‌شود اما اگر این روند به سمت جدا شدن این دادسراها از نظام حقوقی پیش برود مطلوب نیست.  

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.