×

پرداخت 5 میلیونی خسارت بدون کروکی

پرداخت 5 میلیونی خسارت بدون کروکی

معاون حقوقی پلیس راهور گفت شرکتهای بیمه موظفند در صورت رضایت دو طرف خسارت را تا سقف 5 میلیون تومان بدون کروکی پلیس پرداخت کنند

پرداخت-5-میلیونی-خسارت-بدون-کروکی

معاون حقوقی پلیس راهور گفت: شرکتهای بیمه موظفند در صورت رضایت دو طرف خسارت را تا سقف 5 میلیون تومان بدون کروکی پلیس پرداخت کنند.

 سرهنگ اصغر محبی معاون حقوقی پلیس راهور، اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت دیه در ماههای حرام به 200 میلیون تومان افزایش یافته است شرکتهای بیمه براساس ماده 18 قانون بیمه موظفند تا سقف 5 میلیون تومان خسارت تصادفات را بدون کروکی پلیس پرداخت کنند. بر این اساس اگر دو طرف تصادف دارای بیمه نامه معتبر بودند و هر دو طرف با صلح و سازش و بدون اعتراض به مرکز بیمه مراجعه کنند، بیمه ها موظفند تا سقف 5 میلیون تومان خسارت را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی شرکتهای بیمه در حالی که هر دو طرف دارای بیمه نامه اند و در مورد تصادف اختلافی ندارند از دادن خسارت خودداری کرده و خواستار کروکی پلیس می شوند، این اقدام زحمت هموطنان را افزایش می دهد.

معاون حقوقی پلیس راهور با اعلام اینکه پرداخت نکردن خسارت از سوی بیمه ها تا این سقف با رضایت طرفین تخلف است، تاکید کرد: در صورتی که بیمه از پرداخت خسارت بدون کروکی خودداری کند دو طرف تصادف موظف می شوند به شوراهای حل اختلاف مراجعه و کروکی فرضی دریافت کنند. این عمل علاوه بر این که وقت هموطنان را می گیرد باعث تحمیل هزینه های اضافی به آنها می شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.