×

دلایل توقف پرداخت وام ازدواج

دلایل توقف پرداخت وام ازدواج

دکتر محمود گلزاری با بیان این مطلب گفت طرح دو فوریت وام ازدواج را تعدادی از نمایندگان به مجلس ارائه داده بودند که دو فوریت آن تصویب نشد و یک فوریت آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد

دلایل-توقف-پرداخت-وام-ازدواج

دکتر محمود گلزاری با بیان این مطلب گفت: طرح دو فوریت وام ازدواج را تعدادی از نمایندگان به مجلس ارائه داده بودند که دو فوریت آن تصویب نشد و یک فوریت آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشریح دلایل توقف وام ازدواج جوانان گفت: نبود بودجه، به صرفه نبودن پرداخت وام برای بانکها و تکالیف زیاد صندوق ملی قرض الحسنه از مهمترین دلایل توقف وام ازدواج جوانان است.

دکتر محمود گلزاری با بیان این مطلب گفت: طرح دو فوریت وام ازدواج را تعدادی از نمایندگان به مجلس ارائه داده بودند که دو فوریت آن تصویب نشد و یک فوریت آن به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

وی افزود: با تشکیل این جلسه من نیز به عنوان معاون ساماندهی امور جوانان در مجلس حاضر شدم و ضرورتهای پرداخت وام ازدواج را اعلام کردم. در این جلسه نمایندگان مخالف و موافق صحبت کردند که مخالفان معتقد بودند قانون تسهیل ازدواج که از سال 84 تصویب شده است چرا اجرایی نمی شود؟

گلزاری تصریح کرد: در این جلسه اعلام شد که سال گذشته کارگروهی برای اجرایی کردن قانون تسهیل ازدواج تشکیل شد که همچنان اجرایی شدن آن معطل مانده است و در نهایت به دلایل مختلف که از جمله آنها کمبود بودجه بود، روند پرداخت وام ازدواج متوقف شده است.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، قرار بود به صندوق ملی قرض الحسنه بودجه اختصاصی برای وام ازدواج بدهند که متاسفانه سپرده های مردم در این صندوق کم شده است و از سوی دیگر تکالیف متعددی را به صندوق واگذار کرده اند. همچنین پرداخت وام ازدواج دیگر اولویت این صندوق نیست و بانکها نیز به دلیل کارمزد پایین حاضر به پرداخت وام ازدواج نیستند.

وی درباره راهکارهای وزارت جوانان برای به جریان انداختن  روند پرداخت وام ازدواج گفت: در تلاشیم که دوباره موضوع پرداخت وام ازدواج به جوانان را در شورای عالی جوانان و همچنین در هیات دولت مطرح کنیم تا شاید امکان و راهکاری برای پرداخت دوباره آن ارائه شود.

رایزنی با دولت و مجلس برای تشکیل مجلس جوانان

گلزاری همچنین درباره اقدامات این وزارتخانه برای تشکیل مجلس جوانان گفت: پیش از مجلس جوانان، مجلس دانش آموزی داشتیم که تعدادی از اعضای مجلس ملی دانش آموزی پیشنهاد تشکیل مجلس جوانان را دادند. درصددیم که تشکیل این مجلس در شورای عالی جوانان تصویب شود.

وی ادامه داد: همچنین در حال رایزنی با دولت و مجلس هستیم تا روند تشکیل این مجلس کوتاه تر شود. البته در حال حاضر هفته ای یکبار طرح مطالعاتی تشکیل مجلس جوانان بررسی و از پیشنهادات مفید استفاده می شود.

منبع : امروز فردا را می سازیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.