×

ضرورت برخورد با متخلقین میراث فرهنگی، تعرض به میراث فرهنگی در حکم تجاوز به امنیت عمومی است

ضرورت برخورد با متخلقین میراث فرهنگی، تعرض به میراث فرهنگی در حکم تجاوز به امنیت عمومی است

یک حقوقدان گفت در قانون مجازات اسلامی حدود 30 ماده در خصوص حفظ میراث فرهنگی احصاء شده و ما در این زمینه با خلاء قانونی مواجه نیستیم

ضرورت-برخورد-با-متخلقین-میراث-فرهنگی،-تعرض-به-میراث-فرهنگی-در-حکم-تجاوز-به-امنیت-عمومی-است وکیل 

یک حقوقدان گفت: در قانون مجازات اسلامی حدود 30 ماده در خصوص حفظ میراث فرهنگی احصاء شده و ما در این زمینه با خلاء قانونی مواجه نیستیم.

"محمد ادیب"، با اشاره به روز میراث فرهنگی و تمهیدات قانونی در زمینه حفظ آثار و میراث فرهنگی اظهار داشت: میراث فرهنگی آثاری است که‏ متبلور کننده فرهنگ، نظام ارزشی و اعتقادات یک جامعه در طول‏ تاریخ است و این در حالی است که در کشور ما نظام حقوقی خاصی برای جرائم علیه میراث فرهنگی پیش‌بینی شده است.
 
وی ادامه داد: جرایمی که علیه آثار تاریخی فرهنگی صورت می‏‌گیرد عمدتا در قانون مجازات اسلامی تحت عنوان"تخریب اموال‏ تاریخی-فرهنگی" مطرح شده‌‏اند و قانونگذار مراتب رسیدگی به جرائمی از این دست را بیان کرده است.

ادیب افزود: در قانون مجازات اسلامی حدود 30 ماده در خصوص حفظ میراث فرهنگی احصاء شده است بنابراین ما در این زمینه نه تنها با خلاء قانونی مواجه نیستیم، بلکه قوانین کشورمان نسبت به گذشته ارتقاء بیشتری پیدا کرده است.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه امروزه شاهد تخریب و یا تخلفاتی در رابطه با میراث فرهنگی هستیم، مقصر قانون نیست و حافظان و متولیان فرهنگی باید مراقب باشند تا هیچ دستگاهی در اجرای قانون قصور نکند، چرا که قانونگذار تعرض به میراث فرهنگی را در حکم تعرض به امنیت عمومی جامعه می‌داند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.