×

53 درصد قربانیان پرونده های جرائم جنسی، مذکر هستند

53 درصد قربانیان پرونده های جرائم جنسی، مذکر هستند

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی گفت حدود 53 درصد قربانیان پرونده‌های جرائم جنسی مذکر هستند که بخش اعظمی از این 53 درصد کودکان و نوجوانان هستند که این رقم نسبتاً چشمگیر است

53-درصد-قربانیان-پرونده-های-جرائم-جنسی،-مذکر-هستند وکیل 

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی گفت: حدود 53 درصد قربانیان پرونده‌های جرائم جنسی مذکر هستند که بخش اعظمی از این 53 درصد کودکان و نوجوانان هستند که این رقم نسبتاً چشمگیر است.

سرهنگ هادی مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس در مورد مبحث فریب و اغفال کودکان، اظهارداشت: هرگونه فریب و اغفالی که منجر به وقوع جرم شود در حیطه کاری ما است چرا که ممکن است فریب و اغفال به اشکال دیگری نیز وجود داشته باشد و منتهی به تشکیل پرونده نشود.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی تصریح کرد: در پرونده‌های جرائم جنسی که در معاونت جرایم جنایی آگاهی تهران وجود دارد حدود 53 درصد قربانیان مذکر هستند و از این 53 درصد بخش اعظمشان کودکان و نوجوانان‌ هستند که این رقم نسبتاً چشمگیر است.

سرهنگ مصطفایی ادامه داد: کودکان و نوجوانان چون قوه تشخیص و تمیز بالایی و شناخت خیلی صحیحی از جامعه ندارند نمی‌توانند خوبی و بدی را تشخیص دهند.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی به راه‌های پیشگیری اشاره داشت و گفت: ارتباط والدین باید ارتباط خیلی نزدیکی با کودک باشد تا اگر مسئله‌ای برای کودک رخ داد بتواند آن را پیش پدر و مادرش بازگو کند.

وی افزود: از طرف دیگر نیز والدین باید مراقبت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند البته نه کنترل‌های بچه‌گانه‌ای که تحقیرآمیز باشد.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: باید به کودک آموخت که کدام محیط سالم است و کدام سالم نیست؛ همچنین تردد کودک به اماکن مختلف را سنجید و حتی این مسئله را در نظر گرفت که راننده‌ای که برای سرویس کودک انتخاب شده است چه ویژگی‌هایی دارد.

سرهنگ مصطفایی گفت: ارتباط تنگاتنگ والدین با کودک و زیر نظر گرفتن اماکنی که کودک در آن تردد دارد می‌تواند در پیشگیری از بروز جرائم جنسی موثر باشد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.