×

صرف یک میلیارد تومان در هر ساعت برای خرید مواد مخدر در ایران

صرف یک میلیارد تومان در هر ساعت برای خرید مواد مخدر در ایران

صرف یک میلیارد تومان در هر ساعت برای خرید مواد مخدر در ایران

صرف-یک-میلیارد-تومان-در-هر-ساعت-برای-خرید-مواد-مخدر-در-ایران وکیل 

 با توجه به ارائه آمار مصرف مواد مخدر در ایران توسط وزیر کشور و با در نظر گرفتن مبلغ 15 هزار و 500 تومان به‌عنوان قیمت میانگین هر گرم مواد مخدر می‌توان گفت که هر ساعت یک میلیارد تومان صرف خرید مواد مخدر در کشور می‌شود.

 وزیر کشور در آخرین نشست خود که به‌منظور اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر با ائمه جماعات و رئیس مرکز امور مساجد برگزار کرد با اشاره به معضلات اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه،‌ پرده از آماری برداشت که توجه به آن می‌تواند در بسیاری از مسائل تحلیل‌های قابل قبولی از عمق آسیب‌های پیشِ‌روی ما در مسئله اعتیاد در اختیارمان قرار دهد؛ تحلیل‌هایی که از یک‌سو ضعف عملکرد در حوزه مقابله را نمایان می‌کند و از سوی دیگر شمه‌ای از سیاست‌گذاری‌های آینده را در بحث مقابله،‌ درمان و صیانت پیشِ‌روی‌مان مجسم کند و در عین حال نمایی واقعی از دشمن مقابل در اختیارمان قرار می‌دهد.

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حالی در خلال سخنانش به آمار میزان مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد که معمولاً مسؤلان امر، کم‌تر رغبتی به ارائه آمار این‌چنینی داشته و دارند.

رحمانی فضلی در این نشست با اشاره به کشف 570 تن انواع مواد مخدر در سال 92، میزان مصرف مواد در داخل کشور را هم به‌اندازه کشفیات به دست آمده در سال 92 دانست و به‌عبارت دیگر میزان مصرف معتادان کشور در سال را 570 تن عنوان کرد.

با توجه به آمار ارائه شده از سوی آقای وزیر:

روزانه بیش از 1.5 تن انواع مواد مخدر در کشور مصرف می‌شود

اولاً با یک حساب ساده سرانگشتی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.