×

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

مسؤل گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت حجاجی که از عربستان بازمی‌گردند تا 14روز پس از بازگشت باید مراقب علائم تنفسی خود باشند و در صورت مشاهده هر گونه علامت مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب باید به پزشک مراجعه کنند

راه-های-پیشگیری-از-ویروس-کرونا وکیل 

مسؤل گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: حجاجی که از عربستان بازمی‌گردند تا 14روز پس از بازگشت باید مراقب علائم تنفسی خود باشند و در صورت مشاهده هر گونه علامت مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب باید به پزشک مراجعه کنند.

رضا فدایی با اشاره به راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بیماری‌های تنفسی افراد از بیماری خود آگاه نیستند باید با مشاهده علائمی مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب در منزل استراحت و از حضور غیر ضروری در مکان‌های پر تردد خود داری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت ضرورت در جمع‌های متراکم بیمار باید از ماسک استفاده کند، تصریح کرد: بیماران باید در زمان عطسه و سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانند.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه افراد باید از انداختن آب دهان در معابر عمومی جدا خودداری کنند،‌ تصریح کرد: افراد در صورت بروز علائم تب و مشکلات تنفسی از خود درمانی جدا خودداری و حتما به پزشک مراجعه کنند.

فدایی خاطرنشان کرد: حجاجی که از عربستان باز می‌گردند تا 14 روز پس از بازگشت باید مراقب علائم تنفسی خود باشند و در صورت مشاهده هر گونه علامت مانند عطسه، سرفه، آبریزش و تب باید به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از ترشحات تنفسی بیماران مشکوک نمونه گیری و برای تایید نهایی به تهران فرستاده می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.