×

تشریح مباحث مربوط به حقوق و وظایف زنان در تسنیم هفدهم

تشریح مباحث مربوط به حقوق و وظایف زنان در تسنیم هفدهم

تشریح مباحث مربوط به حقوق و وظایف زنان در تسنیم هفدهم

تشریح-مباحث-مربوط-به-حقوق-و-وظایف-زنان-در-تسنیم-هفدهم وکیل 

1 آبان 1388 ساعت 10:00

مسوول انتشارات اسراء از چاپ هفدهمین جلد از مجموعه تفسیر ترتیبی تسنیم از آثار آیت‌الله جوادی آملی خبر داد و گفت: این مجموعه دربردانده مجموعه درس‌های تفسیری است که این عالم ربانی در کلاس‌های «خارج فقه» خودش در مسجد اعظم شهر قم تدریس کرده‌اند.

حمید بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: جلد هفدهم تفسیر تسنیم به تفسیر «قرآن به قرآن» شانزده آیه نخست «سوره نساء» اختصاص دارد.

وی انواع تفسیرهای قرآنی را به دو شکل ترتیبی و موضوعی برشمرد و گفت: تفسیر ترتیبی مشتق از سه نوع «عرفانی»، «روایی» و «تفسیر قرآن به قرآن» است. در این تفسیر که آیت‌الله جوادی آملی نیز به آن توجه داشته‌اند، آیات قرآن کریم با استفاده از دیگر آیات هم‌معنی و مشابه قرآنی تفسیر می‌شوند.

بابایی با اشاره به این که مجموعه سخنرانی‌ها و درس‌های آیت‌الله جوادی آملی در درس خارج فقه که برای طلاب پایه 10 به بالا(معادل فوق لیسانس) است، در این مجموعه گردآوری شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این جلد به مباحثی که درباره بانوان است، با توجه به ویژگی‌های سوره، توجه خاصی شده است.

مسوول انتشارات اسراء افزود: موضوعاتی نظیر «حجاز در عصر بعثت از منظر قرآن و تاریخ»، «ترسیم عصر بعثت در نهج‌البلاغه»، «بعثت و دعوت پیامبر اکرم(ص)»، «روش پیامبر(ص) در ابلاغ پیام الهی»، «مباحثی درباره پیدایش انسان و کیفیت گسترش نسل بشر»، «موضوعیت خوف عقلایی در احکام فقهی»، «ازدواج و فلسفه چند همسری»، «مال و سرمایه در فرهنگ قرآن»، «ارث»، «بحث زنان و میزان ارث آنها از دیدگاه قرآن» و بحث‌های قرآنی، فلسفی، عرفانی و روایی از بخش‌های تشکیل دهنده این اثرند.

وی تفسیر روایی را بر مبنای احادث و روایات توصیف کرد و ادامه داد: تفسیر عرفانی قرآن کریم نیز بر اساس مضامین عرفانی انجام می‌شود و در شمار تفاسیر ترتیبی قرآن است. تفسیر موضوعی نیز بر اساس موضوعاتی صورت می‌پذیرد که بزرگان و مفسران موضوع مورد بحث خود را در آیات گوناگون می‌جویند و آن مبحث را بر اساس دیدگاه‌ها و مفاهیم آیات قرآنی تشریح می‌کنند.

هفدهمین جلد از مجموعه «تسنیم» با تحقیق و تنظیم حجت‌الاسلام حسین اشرفی و عباس رحیمیان با ویراستاری سعید بندعلی در شمارگان 3000 نسخه، 736 صفحه و بهای 97000 ریال روانه بازار نشر شده است.

خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.