×

آملی لاریجانی برخی ارزیابی‌ ها از عملکرد مجلس هشتم غیر منصفانه بوده است

آملی لاریجانی برخی ارزیابی‌ ها از عملکرد مجلس هشتم غیر منصفانه بوده است

آملی لاریجانی برخی ارزیابی‌ ها از عملکرد مجلس هشتم غیر منصفانه بوده است

آملی-لاریجانی-برخی-ارزیابی‌-ها-از-عملکرد-مجلس-هشتم-غیر-منصفانه-بوده-است وکیل 

رییس قوه قضاییه با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی و اروپایی گفت: توقع این است که غربی‌ها با مشاهده حمایت‌های مردمی پرشکوه از نظام و کشور خود و با توجه به چگونگی مذاکرات اخیر هسته‌یی لحن خصمانه در رفتار و گفتارشان در پیش نگیرند و بدانند که از این راه به جایی نخواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی، حضور مردم در دور دوم انتخابات را پرشکوه و موجب تقویت و صلابت نظام دانست و با مثبت ارزیابی کردن فعالیت مجلس هشتم تصریح کرد: با وجود برخی ارزیابی‌های غیرمنصفانه درباره مجلس هشتم باید گفت در کل و در مقام تصویب لوایح و قوانین در مجلس هشتم کارهای بسیار خوبی انجام شد.

وی تصویب قانون برنامه پنجم توسعه، تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها و تصویب لوایح قضایی از جمله قانون مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و قانون نظارت بر رفتار قضات را از نمونه‌های بارز عملکرد مثبت مجلس هشتم برشمرد و ادامه داد:‌ امیدواریم در دوره نهم مجلسی کارآمدتر و پرتلاش‌تر شکل بگیرد و اهداف نظام اسلامی از این طریق محقق‌ شود.

رییس دستگاه قضایی با بیان اینکه مردم ایران هیچ‌گاه از اهداف نظام اسلامی خود دست نخواهند کشید و با حضور در پای صندوق‌های رای و سایر صحنه‌های نظام این مسئله را ثابت کرده‌اند، استفاده و برخورداری از حق مسلم انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی را یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان کشور برشمرد و با انتقاد از بیانیه اخیر کشورهای اروپایی افزود: اخیرا کشورهای اروپایی بیانیه‌ای غیر منطقی صادر کرده‌اند و وزیر خارجه آمریکا نیز سخنان خصمانه‌ای را در هند برزبان رانده است که پس از برگزاری نشست قبلی مذاکرات هسته‌یی، توقع چنین سخنان و چنین بیانیه‌ای نمی‌رفت.

آملی لاریجانی اظهار کرد:‌ اگر غربی‌ها با وجود مذاکرات مناسب ترکیه به دنبال این هستند که سمت و سوی مذاکرات را به سمت سیاست مذاکره و فشار همزمان ببرند، باید بدانند که سخت در اشتباه هستند و مردم ایران هیچ‌گاه از قدم‌های استواری که در مسیر دستیابی به انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز برداشته‌اند عقب نخواهند نشست و غربی‌ها باید این خیال خام را از سرشان بیرون کنند.

وی "اعتمادسازی غربی‌ها" را "قدمی سازنده برای موفقیت در مذاکرات بعدی" دانست و خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان ما بیشتر از هر چیز توقع اعتمادسازی دارند زیرا بیش از 30 سال است که با انواع و اقسام ترفندها، تحریم‌ها، تهدیدها و دشمنی‌های غربی‌ها مواجهند و اکنون با شکست این تقابل، منطقی این است که به جای لحن خصمانه و صدور بیانیه‌های تهدیدآمیز و غیرمنطقی در صدد جلب اعتماد مردم ایران برآیند.

رییس قوه قضاییه "تلاش‌غربی‌ها برای جلب اعتماد مردم و مسئولان ایران" را "گامی موثر برای دستیابی به موفقیت در مذاکرات" دانست و نتیجه این اعتمادسازی را "استقرار صلحی پایدار در منطقه و ایجاد فضایی صمیمی میان دولت‌ها و ملت‌ها" برشمرد.

وی تصریح کرد: غربی‌ها از طریق تحریم و تهدید و صدور بیانیه‌های غیرمنطقی به جایی نخواهند رسید و باید به دنبال ایجاد فضایی معقول و منطقی باشند. امیدواریم در دور بعدی مذاکرات در بغداد شاهد فضایی منطقی و معقول و غیر خصمانه از سوی غربی‌ها به منظور رسیدن به اهداف مذاکرات باشیم.

آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ایشان را حسب آیات و روایات، قله رفیع انسانیت و الگویی بی‌بدیل در بیان اهمیت جایگاه بلند زنان در اسلام توصیف کرد و گفت:‌ مسئله توجه به حقوق زنان در اسلام ‌تنها معطوف به امور مالی و مادی مانند مهریه و نفقه نیست چون در مقام توجه به حقیقت وجودی انسان که ظرفیت رسیدن به مدارج بالای انسانی را داراست، میان زن و مرد هیچ تفاوتی نیست.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (ع) که در تفسیر آیه "انا انزلناه فی ‌لیله‌القدر" فرموده‌اند "لیله" در این آیه شریفه حضرت فاطمه (س) است و نیز با اشاره به آیه نور که در آن نیز از "مشکوه" به حضرت فاطمه (س) تفسیر شده است، اظهار کرد: لیله‌القدر بستر و ظرف تحقق قرآن است و وقتی حضرت فاطمه زهرا (س) در تفسیر ائمه (ع) این‌گونه تعبیر می‌شود باید اذعان کرد که قله و مرتبه عالی انسانیت در مقام حضرت فاطمه (س) متجلی است.

رییس دستگاه قضایی با اشاره به تلاش شهید مطهری در تدوین کتاب حقوق زن در اسلام، نیاز امروز جهان اسلام را نگاهی نو به مقام و حقوق زن از منظر اسلام در جامعه امروزی دانست و ابراز امیدواری کرد که جایگاه و مقام واقعی زنان از منظر اسلام به‌ویژه در ابعاد عرفانی و حقیقت انسانی از سوی محققان و اندیشمندان تبیین شود.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی موضوع اعاده دادرسی در دیوان‌ عالی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های صورت‌گرفته ارائه داد و در هر بخش از سوی رییس قوه قضاییه دستورات لازم صادر شد. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.