×

تئاترهای برگزیده زندانیان به جشنواره‌های کشوری معرفی می‌شوند

تئاترهای برگزیده زندانیان به جشنواره‌های کشوری معرفی می‌شوند

تئاترهای برگزیده زندانیان به جشنواره‌های کشوری معرفی می‌شوند

تئاترهای-برگزیده-زندانیان-به-جشنواره‌های-کشوری-معرفی-می‌شوند وکیل 

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها:

تئاترهای برگزیده زندانیان به جشنواره‌های کشوری معرفی می‌شوند
خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها گفت: آثار تئاترهای برگزیده زندانیان به جشنواره‌های کشوری معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، حجت‌الاسلام تهامی مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها در نشست تخصصی ساماندهی فعالیت‌های هنری زندان‌ها، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌ها و اهداف سازمانی، ساماندهی فعالیت‌ها و آثار هنری بویژه هنرهای نمایشی و انواع گرایش‌های تئاتری در زندان‌های سراسر کشور که رویکردی هنردرمانی هماهنگ با فرهنگ اسلامی دارد می‌تواند کارساز و بسیار موثر واقع شود.

مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها افزود: این مهم‌ترین رویکرد ما در اداره کل فرهنگی و تربیتی در بخش هنری در سال جاری خواهد بود و سعی داریم با جدیت ساماندهی کرده و با یاری اداره کل زندان‌های سراسر کشور آثار و فعالیت‌های هنری را در زندان‌ها جلوه‌ای خاص ببخشیم و در جهت پیشرفت آن که نقشی اصلاحی، تربیتی و اسلامی دارند بکوشیم این بدان معنی نیست که به حرفه‌ای و هنری بودن آنها توجه نشود ولی بحث مهم هنردرمانی و آموزش غیرمستقیم آن از طریق این هنر ارزشمند در زندان‌ها بسیار حائز اهمیت است و از متولیان امر همچون حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور خواستار حمایت همه جانبه هنر در زندانهای سراسر کشور هستیم.

تهامی گفت: امیدواریم آثار برگزیده تئاترهای زندانیان با راهیابی به جشنواره‌های کشوری بتوانند با سایر آثار گروه‌های سطح جامعه به رقابت بپردازند.

رحمان امینی مدیر کل هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت هنری در زندان‌ها را تحسین کرد و افزود: ما با تمام توان تخصصی در جهت ایفای نقش حمایتی خود از هنر زندان‌های سراسر کشور تلاش خواهیم کرد تا هنرهای نمایشی که پایه تمام هنرهاست و همه هنرهای دیگر را در خود جای داده در زندان‌ها رونق یابد و جایگاه خود را در بین جشنواره‌های سراسری سطح جامعه پیدا کند.

وی افزود: از آنجایی که جشنواه‌های زیادی را هر ساله سازمان زندان‌ها برگزار می‌کند بنابراین می‌تواند گروه‌های منتخب جشنواره خود را به حوزه هنری معرفی کند تا همسو با گروه‌های دیگر سطح جامعه به رقابت بپردازد و اینکه مهم‌ترین گروه تئاتر زندان‌ها مطابق زمانبندی ویژه‌ای در سالن‌های تحت نظارت حوزه اجرا کنند.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور پوشش حمایتی خود را در جهت آموزش تئاتر، اجرای گروه‌ها، مشارکت در برگزاری جشنواه‌های تئاتر زندان‌های سراسر کشور اعلام می‌دارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.