×

مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک شکل می گیرد

مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک شکل می گیرد

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارتقای اداره کل مالکیت صنعتی و تبدیل آن به مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید این سازمان خبر داد

مرکز-مالکیت-معنوی-در-ساختار-جدید-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک-شکل-می-گیرد وکیل 

 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارتقای اداره کل مالکیت صنعتی و تبدیل آن به مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید این سازمان خبر داد.

 محمد مهدی انجم شجاع روز یکشنبه در مراسم افتتاح بازار دارایی فکری اظهار داشت: طی دهه های گذشته، چندین کار مهم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته و هرچند تشکیلات اداری این سازمان از 90 سال قبل به موضوع ثبت و تثبیت مالکیت های معنوی پرداخته است اما حرکت های جدیدی در این حوزه آغاز شده است.

وی ادامه داد: تا سال 1386 مالکیت صنعتی تنها در یک محدوده کوچک و به نام اداره امور کل ثبت شرکت های مالکیت صنعتی فعال بود اما از آن پس، اداره کل مالکیت صنعتی در سه حوزه ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ایجاد شد.

انجم شجاع از تدوین ساختار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: در این ساختار، اداره کل مالکیت صنعتی به مرکز مالکیت معنوی ارتقا خواهد یافت و پس از اجرایی شدن آن، شاهد حضور پررنگ و فعالیت موثر سازمان ثبت اسناد در حوزه مالکیت فکری خواهیم بود.

وی اصلاح، تکمیل و به روز کردن قوانین و مقررات حمایت از مالکیت صنعتی را از دیگر برنامه های در دست اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به تعدد قوانین موجود در حوزه مالکیت فکری، بازنگری قوانین و آیین نامه ها و دستورالعمل ها و موارد مرتبط با موضوع هستیم.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمادگی این سازمان در حوزه مالکیت فکری و تثبیت آن، فراهم کردن زمینه های حقوقی انجام معاملات و تبادلات حوزه مالکیت فکری را اعلام کرد.

بازار دارایی فکری روز یکشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و جمعی از مدیران مسوولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مخترعان، پژوهشگران و صاحبان سرمایه در محل همایش های بین المللی صدا و سیما افتتاح شد.

منبع : اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.