×

چگونگی دریافت دیه و خسارات طوفان

چگونگی دریافت دیه و خسارات طوفان

احمد دنیامالی و علی صابری درباره پرداخت دیه فوت‌شدگان و بیمه خسارت‌دیدگان طوفان روز گذشته پایتخت تذکر دادند و بر لزوم ایجاد بیمه مسئولیت در حوادث غیرمترقبه تاکید کردند

چگونگی-دریافت-دیه-و-خسارات-طوفان وکیل 

احمد دنیامالی و علی صابری درباره پرداخت دیه فوت‌شدگان و بیمه خسارت‌دیدگان طوفان روز گذشته پایتخت تذکر دادند و بر لزوم ایجاد بیمه مسئولیت در حوادث غیرمترقبه تاکید کردند.

 دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با طرح این پرسش که چه کسی بیمه و دیه فوت‌شدگان ناشی از طوفان روز گذشته پایتخت را می‌پردازد؟ گفت: چه ارگانی پاسخگوی خسارات جانی و مالی وارد شده به مردم باشد؟

مراجعه به دادگاه برای دریافت دیه و خسارات

وی درباره با تاکید بر اینکه بانک شهر باید اقدامی انجام دهد که در حوادث غیرمترقبه موضوع بیمه و دیه شهروندان مدنظر قرار گیرد ، خاطرنشان کرد: پس از اینکه از شهرداران پرسیدیم که مردم باید برای غرامت مربوط به خسارات خود به کجا مراجعه کنند آنها پاسخ دادند که ما راهنمایی‌شان می‌کنیم که به دادگاه بروند که دیه یا خسارت خود را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه باید گزارشی از خسارات وارده به مردم در طوفان روز گذشته توسط شهرداری ارائه شود گفت: مجموع خسارات مالی چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر سایر ابعاد باید بررسی و اعلام شود.

دنیامالی ادامه داد: ابزار ساختمانی بر اثر طوفان روز گذشته سقوط کردند و خسارات بسیاری وارد شد که سازمان نظام مهندسی و نیز شهرداری باید در این زمینه پاسخگو بوده و نظارت بیشتری را انجام دهند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تماس‌های شب گذشته خود با شهرداران مناطق شهر تهران اظهار کرد: براساس صحبت‌های شهرداران چند هزار درخت آسیب دیده و باید ایمنی درختان در چنین حوادثی پیش‌بینی شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در همه جای دنیا شهرداری با همکاری نهادهای بیمه‌ای توافقاتی را انجام می‌دهد که خسارات وارده به مردم عادی پرداخت شود و افرادی که خودشان خودرو یا ابزارشان آسیب می‌بیند خسارتشان را دریافت کنند.

بیمه مسئولیت در حوادث غیرمترقبه باید ایجاد شود

به گزارش ایسنا علی صابری- عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بیمه مسئولیت در حوادث غیرمترقبه باید ایجاد شود تصریح کرد: در اتفاق‌هایی که موضوع عمدی بودن مطرح می‌شود باید به دادگاه مراجعه کرده و در سایر موارد که کسی مقصر نیست باید بیمه یا دیه ناشی از حوادث غیرمترقبه بر فرض بدون تاثیر بودن باید مدنظر قرار گیرد.

پس از آن احمد مسجد جامعی- رییس شورای شهر تهران- با اشاره به اینکه هم اکنون خسارت شهروندان در مورد حوادث اینچنینی توسط بیمه شهر پرداخت می‌شود گفت: شهرداری در این زمینه خسارت را پرداخت می‌کند اما این موضوع باید به صورت شفاف مدنظر قرار گیرد و با قاعده‌مند شدن آن به صورت مصوبه‌ای جداگانه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با ایجاد شفافیت می‌توان موضوع بیمه افراد آسیب‌دیده، افرادی که جان خود را از دست داده‌اند و نیز افرادی که خسارت دیده‌اند، شفاف شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.