×

متولی رسیدگی به تخلفات دانشجویان بورسیه وزارت علوم است

متولی رسیدگی به تخلفات دانشجویان بورسیه وزارت علوم است

یک وکیل دادگستری با اشاره به مسئله ورود 3000 دانشجوی غیرقانونی بورسیه به دوره دکتری گفت متولی رسیدگی به این تخلفات وزارت علوم است که باید به این موارد رسیدگی کند

متولی-رسیدگی-به-تخلفات-دانشجویان-بورسیه-وزارت-علوم-است وکیل 

یک وکیل دادگستری با اشاره به مسئله ورود 3000 دانشجوی غیرقانونی بورسیه به دوره دکتری گفت: متولی رسیدگی به این تخلفات وزارت علوم است که باید به این موارد رسیدگی کند.

"محمد ادیب"، با اشاره به مسئله ورود 3000 دانشجوی غیرقانونی بورسیه به دوره دکتری که طی روزهای اخیر از سوی وزارت علوم افشا شد، اظهارداشت: متولی رسیدگی به این تخلفات وزارت علوم است که باید به این موارد رسیدگی کند.

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: بعد از اثبات تخلف صورت گرفته می‌توان از مرجع متخلف به دادگستری شکایت کرد و با توجه به اینکه کدام یک از ارگان‌ها در این زمینه اجازه ورود داشته و باید مسئله را پیگیری کند باید گفت بستگی به این  موضوع دارد که در اثر عمل خلاف قانونی که، صورت گرفته کدام مرجع متضرر شده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت متضرر شده باید در دادسرای ویژه تخلفات کارمندان دولت مطرح شود و از مسئولان دولتی متخلف شکایت شود.
 
ادیب اظهارداشت: زمانی که صاحبان حق، تعدادی ازمردم باشند(در اینجا دانشجویان) و حقشان ضایع شده باشد، می‌توانند از سازمان دولتی مذکور به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و درخواست رسیدگی کنند.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: براساس قانون می‌توانند خواستار لغو حق تحصیل آنها شوند و افراد متخلف باید از مجاری قانونی برای تحصیل در دوره دکتری اقدام کنند.

گفتنی است؛ معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان روز چهارم خرداد ماه در یک نشست خبری از پاره‌ای تخلفات روی داده در دولت دهم در خصوص بورسیه کردن در دانشگاه‌های داخل کشور پرده برداشت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.