×

شورای حل اختلاف مظلوم واقع شده است

شورای حل اختلاف مظلوم واقع شده است

معاون رییس قوه قضاییه گفت متاسفانه جامعه ما خیلی پرخاشگر شده و بر سر موضوع های خیلی جزئی دعوا می‌کنیم

شورای-حل-اختلاف-مظلوم-واقع-شده-است وکیل 

معاون رییس قوه قضاییه گفت: متاسفانه جامعه ما خیلی پرخاشگر شده و بر سر موضوع های خیلی جزئی دعوا می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی احمدی‌میانجی در گردهمایی شورای حل اختلاف خراسان شمالی اظهار کرد: یکی از نعمت‌های الهی که متاسفانه در جامعه ما کم شده و بسیار نیز با ارزش است و باید آن را حفظ کنیم، آرامش روحی است.

وی ادامه داد: انسان در زندگی اگر آرامش روحی نداشته باشد، زندگی مطلوبی نخواهد داشت، استرس موجب می شود تا شادابی از زندگی انسان دور شود؛ بنابراین عدم وجود آرامش روحی سبب می شود تا بر سر کوچکترین موضوعی با هم دعوا کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی می‌شنویم قتلی بر سر یک موضوع کوچک اتفاق افتاده ناشی از آن است که آرامش روحی نداریم و مضطرب هستیم.

احمدی میانجی بیان کرد: آرامش روحی با یاد خدا به دست می آید، اگر بدانیم که خدایی داریم و تمام چیزها به اذن او انجام می شود و هیچ حرکتی بدون خواست او انجام نمی شود آرامش پیدا خواهیم کرد، زمانی که خدا را فراموش می کنیم خودمان را نیز فراموش خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از اعتماد به خداوند باید در زندگی با عفو و بخشش برخورد کنیم. توقعمان را از دیگران کم کنیم که در این صورت زندگی آرام تری را خواهیم داشت.

وی درباره شورای حل اختلاف گفت: این شورا می‌گوید که در زندگی گذشت داشته باشید و زندگی را سخت نگیرید، رحم داشته باشید تا بر شما نیز رحم شود.

وی با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف مظلوم واقع شده است، بیان کرد: یکی از آن ها این است که گفته می شود پرونده‌های پیش پا افتاده را به این شورا بفرستیم و دادگستری خود به پرونده های مهم رسیدگی کند، این در حالیست که صلح و سازش کار بسیار بزرگی است که توسط این شورا انجام می شود.

وی تاکید کرد: شورای حل اختلاف آنقدر محکم و منسجم است که با تمامی فشارها منحل نشد و اکنون نیز بر سر تقویت آن تلاش می شود.

احمدی‌میانجی در ارتباط با بیمه افراد فعال در شورای حل اختلاف افزود: کار بیمه این افراد انجام شده است، اما نواقصی در آن وجود دارد که تلاش برای از بین بردن آن ها نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد دارای هشت سال سابقه کار در شورای حل اختلاف بوده‌اند و بیمه نیز نداشته‌اند، ادامه داد: با سازمان بیمه تامین اجتماعی صحبت شده است تا مبلغ پرداختی بیمه 8 سال گذشته این افراد به نرخ سال های گذشته پرداخت شود که تامین اجتماعی با آن موافقت نکرده است، سپس پیشنهاد پرداخت وجه بیمه را تا 60 قسط ارائه دادیم.

وی با ذکر اینکه 40 هزار نفر در شوراهای حل اختلاف فعالیت می کنند، اظهار کرد: از این تعداد 25 هزار نفر مسن و بازنشسته هستند و مابقی در سنی هستند که باید برای استخدام آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.