×

اجازه ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها داده نشود

اجازه ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها داده نشود

دادستان کل کشور با اشاره به خسارت های سیل اخیر در دو استان مازندران و گلستان گفت نباید اجازه دهیم در مسیر رودخانه ها ساخت وساز شود البته کسی نمی گوید از جنگل استفاده نشود، اما باید استفاده از جنگل مدیریت شود

اجازه-ساخت-و-ساز-در-مسیر-رودخانه-ها-داده-نشود

دادستان کل کشور با اشاره به خسارت های سیل اخیر در دو استان مازندران و گلستان گفت: نباید اجازه دهیم در مسیر رودخانه ها ساخت وساز شود البته کسی نمی گوید از جنگل استفاده نشود، اما باید استفاده از جنگل مدیریت شود.

 حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» که در صدر هیاتی قضایی از مسوولان قوه قضاییه و نمایندگان دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف بمنظور بررسی وضعیت رسیدگی به مناطق سیل زده شمال کشور سفر کرده است، در صبحانه کاری با استاندار و مسوولان مازندران افزود: مردم نسبت به مسوولان حق زیادی دارند و مسوولان باید خالصانه و دلسوزانه خادم آنها باشند.

وی خدمت به مردم را عبادت و وظیفه خواند و گفت: خدمت به مردم به نفع کشور است و همگان وظیفه دارند بهترین استفاده را از منابع ملی کنند.

محسنی اژه ای ادامه داد: گاهی اوقات دیده می شود منافع ملی بدون استفاده معطل می ماند یا به آن تعدی و تجاوز می شود.

وی با بیان اینکه بلایا در همه اعصار و قرون بوده و خواهد بود، گفت: سیل یکی از حوادث طبیعی است و نمی توان جلوی بلایای طبیعی را گرفت، اما این بدان معنی نیست که نمی توان کاری کرد و فقط نظاره گر خسارت های مادی و بلایای طبیعی بود.

دادستان کشور تصریح کرد، بطور قطع با انجام اقدامات مبتنی بر مطالعه و شناخت دقیق، می توان از برخی حوادث طبیعی و خسارت های ناشی از آن پیشگیری کرد.

محسنی اژه ای به پیش بینی قبل از وقوع حوادث و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، اگر هواشناسی به روز باشد، احساس مسوولیت کند و تجهیزات لازم را داشته باشد، می تواند توفان را پیش بینی کند تا مردم برنامه ریزی کنند.

دادستان کشور ادامه داد: یکی از عوامل وقوع سیل بویژه در مناطق شمال کشور، مناطق بالا دستی مانند جنگل و کوه است و اگر اقداماتی در این مناطق انجام شود و پوشش گیاهی افزایش یابد و اجازه داده نشود جنگل تخریب شود، بطور قطع شاهد خسارت هایی مانند خسارت سیل اخیر نخواهیم بود.

محسنی اژه ای در بازدید از مناطق سیل زده شمال کشور ادامه داد: هیچکس نمی گوید از جنگل استفاده نشود، اما باید کاری کنیم که جنگل تخریب و پوشش گیاهی آن کم نشود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم در مسیر رودخانه ها ساخت وساز صورت گیرد، افزود: در بسیاری از اوقات، با انجام پروژه هایی مانند بزرگراه یا کارخانه که ضرورت هم دارد، مسیرهای آب تغییر می کند و زمانیکه این گونه پروژه ها انجام می شود باید به این مسایل توجه شود.

دادستان کل کشور به توجیه و تبیین مساله برای مردم از سوی مسوولان اشاره کرد و گفت: در 35 سال گذشته کارهای بزرگ و عظیمی با همکاری مردم انجام داده ایم و باید امروز برای مردم تبیین شود که حفظ جنگل به نفع خود، استان و کشور است.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه نظر ندارد در کار اجرایی و غیر قضایی وارد شود، افزود: در این سفر سعی خواهیم کرد ضمن کمک به مسوولان استانی برای جلوگیری از خسارات حوادث این چنینی، این مساله نیز بررسی می شود که آیا در بوجود آمدن خسارات سیل اخیر قصور یا تقصیری از ناحیه فرد و نهادی انجام شده یا نه.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.