×

تصویب طرح جرم سیاسی

تصویب طرح جرم سیاسی

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تصویب طرح جرم سیاسی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت با تصویب این طرح قدم اساسی در جهت اجرای اصل 168 قانون اساسی برداشته شده است

تصویب-طرح-جرم-سیاسی وکیل 

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تصویب طرح جرم سیاسی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: با تصویب این طرح قدم اساسی در جهت اجرای اصل 168 قانون اساسی برداشته شده است

میرهادی قره سید رومیانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت گفت: در این جلسه یکی از گام‌های اساسی سیستم قانون‌گذاری کشور در راستای اصل 168 قانون اساسی برداشته شد و طرح جرم سیاسی که سالها معطل مانده بود در صحن کمیسیون به تصویب رسید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با تصویب طرح جرم سیاسی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس این طرح برای بررسی و تصویب نهایی در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه فرستاده شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه طرح جرم سیاسی شامل 6 ماده است که جرم سیاسی را تعریف می‌کند، تصریح کرد: در این طرح به نحوی ایرادات قبلی که در سال 80 به مصوبه مجلس شورای اسلامی از طریق شورای نگهبان گرفته شده بود، اصلاح شد.

وی ادامه داد: طرح جرم سیاسی از نگاه سیاسی و اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و از هر نظر پاسخ‌گوی جرایم سیاسی است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خوشبختانه با تصویب طرح جرم سیاسی قدم اساسی درخصوص اجرای اصل 168 قانون اساسی برداشته شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.