×

کشاورز صداقت، صراحت و تعادل، اساس وکالت است

کشاورز صداقت، صراحت و تعادل، اساس وکالت است

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت وکلا باید در اخلاق حرفه‌ای خود سه امر مهم صداقت، صراحت و تعادل را به عنوان اصل و اساس وکالت خود قرار دهند

کشاورز-صداقت،-صراحت-و-تعادل،-اساس-وکالت-است وکیل 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: وکلا باید در اخلاق حرفه‌ای خود سه امر مهم صداقت، صراحت و تعادل را به عنوان اصل و اساس وکالت خود قرار دهند.

 بهمن کشاورز در همایش تشریح اخلاق حرفه ای وکالت که با حضور کارآموزان وکالت و وکلای استان قزوین، گفت: اخلاق حرفه‌ای در تمام دنیا موضوع جدی است که وکلا با رعایت اصول آن می‌توانند در زمینه شغلی خود موفق عمل کنند.

وی افزود: اخلاق حرفه‌ای وکلا امری اساسی و غیرقابل انکار است، اما مهم‌تر از آن اخلاق عمومی و ترویج آن در جامعه است که وکلا به خاطر حرفه خود باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اشاره به اینکه وکالت به عنوان شغلی که خدمت عرضه می‌کند شغلی ارزشی محسوب می‌شود، گفت: عده‌ای وکلا را از قبول پرونده‌هایی چون قتل، ترور، منافات با عفت عمومی، تروریست منع می‌کنند در حالی که در قانون همه مردم حق دفاع دارند و تا زمانی که جرم و محکومیت افراد ثابت نشود به عنوان متهم حق دفاع از خود جهت اثبات بی گناهی را دارند که این حق دفاع در جامعه از طریق وکلا اعمال می شود.

وی افزود: وکلا در بررسی پرونده‌ها باید کمال دقت را داشته باشند تا حقی از کسی ضایع نشود به طوری که در زمان کشف DNA در آمریکا و برررسی مجدد پرونده‌ها نشان داده شد که در 200 مورد از احکام اجرا شده مانند اعدام فرد بی گناه و به خاطر دفاع نادرست محکوم شده است.

کشاورز خطاب به وکلا تاکید کرد: در ارائه مشاوره احتیاط کنید؛ چراکه دچار تعارض منافع در برخورد با افرادی که برای مشاوره می آیند نشوید و حق مشاوره را حتما دریافت نمایید؛ چرا که راه امرار معاش است.

وی خاطرنشان کرد: خصوصیات رفتاری و مشخصات ظاهری وکیل دادگستری باید با اهمیت حرفه اش متناسب باشد. منظم و مرتب بودن لباس، رعایت هماهنگی رنگها در لباس پوشیدن، انتظاری است که جامعه از وکیل دادگستری به عنوان نمونه قشر روشنفکر و تربیت شده اجتماع دارد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، تصریح کرد: رعایت حداکثر ادب در قبال حکام دادگاه‌ها و مسئولین قضایی، رعایت وقار و ابهت در رفتار و گفتار در مراجع قضایی امری بدیهی است که رعایت این موارد در کلیه اجتماعات به لحاظ آنکه وکیل دادگستری به سهولت الگو و نمونه‌ای برای حرکات دیگران قرار می‌گیرد مورد توجه است.

وی با اشاره به حفظ حرمت همکاران، تاکید کرد: اینکه دو وکیل در مقام دفاع از حقوق موکلین خود با یکدیگر تعارض علمی و فنی پیدا کنند، امری قابل قبول و شاید ناگزیر است، اما اینکه این اختلاف علمی و فنی جنبه معارضه شخصی و برخورد فردی پیدا کند، به هیچ وجه پذیرفته نیست.

کشاورز یادآور شد: وکلا در بیان محتوا صداقت، صراحت و تعادل را باید رعایت کنند همچنین رازداری را به عنوان شاخص‌ترین ویژگی یک وکیل حفظ کنند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در پایان یادآور شد: دفتر وکیل اهمیت و قداستی چون دادگاه دارد. پس وکیل در برخورد با موکل باید نهایت دقت و ریزبینی را داشته باشد.

منبع : اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.