×

ابلاغ شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر

ابلاغ شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر

شرایط خرید و فروش مسکن مهر صبح امروز توسط آخوندی وزیر راه و شهرسازی به مدیران راه و شهرسازی استان‌ها و مدیر عامل بانک مسکن ابلاغ شد

ابلاغ-شرایط-جدید-خرید-و-فروش-مسکن-مهر

شرایط خرید و فروش مسکن مهر صبح امروز توسط آخوندی وزیر راه و شهرسازی به مدیران راه و شهرسازی استان‌ها و مدیر عامل بانک مسکن ابلاغ شد.

 در دستورالعمل جدید خرید و فروش واحدهای مسکن مهر آزاد شده و کسانی که صاحب سند شده‌اند، می‌توانند نسبت به فروش واحدهای خود اقدام کنند.

در بخشنامه قبلی فقط کسانی که دفترچه قسط بانکی را دریافت کرده‌ بودند، می‌توانستند اقدام به فروش واحد مسکونی خود کنند، اما در دستورالعمل جدید برای پیش‌خریداران هم این امکان فراهم شده تا اجازه فروش واحد مسکونی خود را داشته باشند.

در دستورالعمل قبلی خرید و فروش مسکن مهر متقاضیان فقط اعیان آن واحد مسکونی را معامله می‌کردند که در آیین نامه جدید شرایط خرید و فروش عرصه هم در دستور کار قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.

در شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر پروژه هایی که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرارداد پیش فروش دارند، نقل و انتقال مسکن مهر میسر است.

در شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر متقاضیانی که قرارداد پیش فروش دارند و به عنوان مثال 3 میلیون تومان بدهکار است باید این 3 میلیون تومان توسط خریدار مسکن مهر تسویه حساب شود و آن وقت نام متقاضی جدید جایگزین متقاضی قبلی شود.

ظاهرا تدوین کنندگان دستورالعمل شرایط جدید خرید و فروش مسکن مهر با این روش هم خرید و فروش را قانونی کرده‌اند و هم اینکه سرعت ساخت و ساز و تکمیل مسکن مهر را سرعت داده‌اند.

در دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر نیازی به واجد شرایط بودن متقاضی خرید مسکن مهر نیست.

در این روش جدید هر متقاضی تنها می تواند یک واحد مسکونی مهر را خریداری کند.

دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر ماهها بود که منتظر ابلاغ توسط آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود.

بر اساس ابلاغیه جدید توسط وزیر راه و شهرسازی امکان نقل و انتقال واحد‌های مسکن مهر که پیشرفت بالای 80 درصد دارند تنها در صورت داشتن قرارداد پیش فروش است و در مواردی که آورده ها پرداخت شده، اما واحد‌ها و قرارداد پیش فروش آماده نیستند، امکان شرایط نقل و انتقال وجود ندارد.

متقاضیانی که دارای چنین شرایطی هستند می‌توانند برای نقل و انتقال واحد خود برنامه‌ ریزی کنند و این افراد با مراجعه به بانک مسکن می‌توانند بر اساس ضوابط ، جایگزین متقاضی اول شوند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی این دستورالعمل را به رئیس کل بانک مرکزی برای هماهنگی سیستم بانکی ابلاغ کرده است.

این هماهنگی در سیستم بانکی به این دلیل است که اگر نقل و انتقال صورت گرفت و دفترچه اقساط به نام فرد خریدار شد، باید بانک مسکن مطلع باشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.