×

پورمحمدی لایحه وکالت برای طرح در دولت آماده است

پورمحمدی لایحه وکالت برای طرح در دولت آماده است

وزیر دادگستری گفت لایحه جامع وکالت آماده است تا به صحن دولت برود

پورمحمدی-لایحه-وکالت-برای-طرح-در-دولت-آماده-است وکیل 

وزیر دادگستری گفت: لایحه جامع وکالت آماده است تا به صحن دولت برود.

بررسی لایحه جامع وکالت - اعلام وصول لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

 حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ برگزاری جلسه فرماندهان و مسئولان عقیدتی پایگاه‌های بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری درباره پرونده بابک زنجانی و این که مطرح شده وی همکاری لازم را برای بازگرداندن اموال انجام نمی‌دهد، گفت: قوه قضاییه کار خود را در این زمینه انجام می‌دهد و بخش‌هایی که باید پیگیر اموال باشند و حسابرسی این موضوع را بررسی کنند با جدیت کارشان را دنبال می‌کنند، البته معمولا متهمان و بدهکاران مالی همکاری لازم را ندارند به همین دلیل کار باید ذره ذره پیش رود.

وی افزود: بحث اصلی در این پرونده شناسایی اموال و استرداد اموال توسط مقامات قضایی و اجرایی است که این کار انجام می‌شود.

متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ 

وی درباره لایحه پلیس قضایی گفت: در دولت گذشته این لایحه منتفی شد و مجددا در دولت جدید لایحه مورد بحث گذاشته شد و در کمیسیون لوایح بررسی مجدد آن آغاز شد. قوه قضاییه در صدد است که این لایحه نهایی شود. ما نظرمان را به رئیس قوه قضاییه ارائه داده‌ایم و همین روزها لایحه تکمیل و آماده رفتن به صحن دولت می‌شود.

وی افزود: امیدواریم که لایحه در صحن دولت نهایی و به مجلس ارسال شود.

پورمحمدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ وضعیت لایحه وکالت گفت: بحث وکالت مانند بحث قضا است و به نوعی مکمل امر قضاست و بسیار مهم است و ما بر روی آن دغدغه داریم. اگر می‌خواهیم جایگاه قضا ارتقاء یابد و حقوق افراد رعایت شود باید به مساله‌ وکالت توجه جدی داشته باشیم.

وی یاد آور شد: بر روی لایحه در دولت قبل کار شده بود پیشرفت‌های خوبی داشت، البته قوه قضاییه هم ملاحظاتی داشت و جلساتی در قوه قضاییه در مورد این لایحه برگزار شد. اکنون لایحه وکالت آماده است تا در دولت مطرح شود و ما همه نظرات را شنیده‌ایم و فکر می‌کنیم آنچه که آماده شده تا به صحن دولت برود مجموعه خوب و قابل قبولی است و امیدواریم در آینده نزدیک این لایحه به مجلس فرستاده شود.

وی درباره‌ برنامه‌های قوه قضاییه گفت: وزارت دادگستری همکاری خوبی را با قوه قضاییه در برگزاری مراسم‌ها و نشست‌های مربوط به هفته‌ قوه قضاییه دارد و ما نشستی را در سالن اجلاس سران 31 خرداد ماه با حضور همه‌ مسئولان و روسای قوا برگزار خواهیم کرد و این مهمترین برنامه‌ ماست، البته اعلام آمارها و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها بسیار مهم است.

پورمحمدی درباره‌ برگزاری همایش نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت در مورد حقوق کودک گفت: مسلما هر جامعه‌ای در صورتی می‌تواند به حقوق شهروندانش توجه داشته باشد که در رابطه با ضعیف‌ترین بخش‌های اجتماعی اقدامات خوبی را انجام دهد. کودکان در همه جوامع نیازمند حمایت بیشتری هستند.

وی تاکید کرد: تلاش ما در بخش مربوط به حقوق کودک، تکمیل آمارها و بانک‌هاست. سپس این اطلاعات نیازمند بررسی و شناخت دقیق واقعیت‌های حقوق اجتماعی کودکان و راه حل یابی در مورد مشکلات حقوق کودکان است.

وی ادامه داد: نشست‌هایی که در مورد حقوق کودک از سوی وزارت دادگستری برگزار می‌شود با همکاری یونیسف است و این نشست‌ها تخصصی است و جنبه‌ نمایشی ندارد که در آینده نزدیک یکی از این نشست‌ها در سوم تیر ماه برگزار می‌شود.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

وی افزود: بحث کودکان بحثی است که باید در جامعه نهادینه شود و در اعماق ذهنیت اجتماعی جامعه رسوخ کند و باید در تک تک خانه‌ها به عنوان یک رسالت بزرگ به آن توجه شود، البته رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه دارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.