×

مهاجرین عامل بروز 40 درصد جرایم و آسیبهای اجتماعی

مهاجرین عامل بروز 40 درصد جرایم و آسیبهای اجتماعی

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت براساس بررسی انجام شده توسط مرکز پژوهشی بنیاد علوم رفتاری ، مهاجرین عامل بروز 40 درصد جرایم و آسیبهای اجتماعی هستند

مهاجرین-عامل-بروز-40-درصد-جرایم-و-آسیبهای-اجتماعی وکیل 

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: براساس بررسی انجام شده توسط مرکز پژوهشی بنیاد علوم رفتاری ، مهاجرین عامل بروز 40 درصد جرایم و آسیبهای اجتماعی هستند.

دکتر مجید ابهری  با بیان این مطلب افزود: مهاجرین غیر ایرانی به دلیل گسترش حاشیه نشینی و ایجاد محلات اقماری در کنار کلانشهرها منشا 40 درصد از ناهنجاریها و آسیبهای اجتماعی هستند. جرایم خشن ، قتلهای دلخراش ، سرقتهای منجر به آزار ، تجاوزهای جنسی، توزیع مواد مخدر، کودکان خیابانی و متکدیان بخشی از این ناهنجاریها به شمار می روند.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری تاکید کرد: متاسفانه علاوه بر مهاجرین افغانی افرادی از کشور پاکستان و بعضی از کشورهای آفریقایی علاوه بر ایجاداخلال در امنیت اجتماعی عامل بروز و گسترش بعضی از بیماریهای ویروسی و میکروبی می باشند.

به گفته ابهری، نکته قابل توجه این است که بسیاری از این مهاجرین به شکل غیرقانونی وارد کشور شده اند. حتی مشخصات خود را نیز به دروغ اعلام می کنند و بعد از ارتکاب جرم به سادگی از یک شهر به شهر دیگر و یا از کشور خارج می شوند.

وی افزود: تهران و استان البرز به دلیل تعدد شهرکهای اقماری، محلات حاشیه ای و بافت فرسوده جایگاه های اول را کشور دارا هستند.

این استاد دانشگاه گفت: سختگیری در صدور مجوز اقامت و کار ، تشدید مجازات ازدواج با مهاجرین بیگانه به خاطر جلوگیری از وقایع ناخوشایند برای زنان ایرانی، کنترل دقیق مراکز صنعتی و خدماتی و ... از جمله اهرمهای موثر در کاهش آمار جرایم ناشی از حضور مهاجرین است.

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.