×

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در حال بررسی و تصویب است

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در حال بررسی و تصویب است

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت بررسی لایحه‌ حمایت از کودکان و نوجوانان که در آن مباحث جدیدی مطرح شده است ادامه دارد

لایحه-حمایت-از-کودکان-و-نوجوانان-در-حال-بررسی-و-تصویب-است

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در آن مباحث جدیدی مطرح شده است ادامه دارد.

دولت هر چه سریع تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را ارائه دهد - لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مشکلات را کاهش می دهد - آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجونان 

"محمدعلی اسفنانی"  درباره وضعیت کودکان در  قوانین جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آموزه‌های دینی و شرعی ما از 1400 سال قبل مسائل مربوط به حقوق کودک را مطرح کرده و حمایت‌های زیادی از کودکان به عمل آورده است.

وی در ادامه گفت:به طور مثال در بحث معاملات، برای رعایت مصلحت، کودک اجازه معامله ندارد و از آنجا که کودک قدرت تشخیص نفع و ضرر خویش را ندارد معامله کودک را باطل می‌داند.

تصویب 14 ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس - نوآوری های لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 

این حقوقدان تصریح کرد: از طرفی در قوانین اسلام تملکات بلاعوض کودک پذیرفته شده، مثلا اگر کسی بخواهد به صورت رایگان مالی را در اختیار کودک قرار دهد  طبق قانون  امکان‌پذیر است.

اسفنانی گفت: در برخی موارد در صورتی که کودک والدین خود را ازدست داده باشد پدربزرگ در ردیف ولی کودک به حساب می‌آید و اگر پدربزرگ کودک نیز در قید حیات نباشد، دادستان یا حاکم شهر یا مدعی‌العموم در قانون فعلی، حامی حقوق کودک است.
 
وی تاکید کرد: حقوق کودک بسیار مهم و نیازمند توجه است که خوشبختانه در قانون آئین دادرسی کیفری جدید و همچنین قانون مجازات اسلامی تغییرات مثبت قابل اعتنایی در زمینه حقوق کودک وجود دارد.

برخی از مفاد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بنیاد خانواده را تهدید می کند - قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست ابلاغ شد + متن قانون 
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در کمیته حقوق خصوصی این کمیسیون، لایحه‌ای از دولت تحت عنوان  حمایت از کودکان و نوجوانان در حال بررسی و تصویب است. در این لایحه مباحث بسیار جدیدی مطرح شده که یکی از این مباحث موضوع بزه‌دیدگی کودکان است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.