×

با تخلفات مربوط به حقوق زندانیان به شدت برخورد می کنیم

با تخلفات مربوط به حقوق زندانیان به شدت برخورد می کنیم

وزیر دادگستری گفت با تخلفات مربوط به رعایت حرمت و ضوابط زندانیان به شدت برخورد می‌شود

با-تخلفات-مربوط-به-حقوق-زندانیان-به-شدت-برخورد-می-کنیم وکیل 

وزیر دادگستری گفت: با تخلفات مربوط به رعایت حرمت و ضوابط زندانیان به شدت برخورد می‌شود.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان 

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره موضوع حبس‌زدایی در جمع خبرنگاران گفت: قوه قضاییه سیاست حبس‌زدایی را پیگیری می‌کند و خوشبختانه مجلس هم در این جهت تلاش خوبی دارد و بر این اساس ما زندانیان را در خارج از زندان تحت نظر قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: تدابیر دیگری هم مدنظر است مانند اینکه بدهکاران و محکومان مالی در رابطه با مسائلی مانند مهریه و مشابه آن را از طریق زندان پیگیری نکنیم و از راه‌های دیگر بتوانیم مشکلات مردم را برطرف و مجازات‌ها را اعمال کنیم.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - شرایط و ضوابط مرخصی 15 روزه به زندانیان به مناسبت لیالی قدر - اجازه نمی دهیم زندان برای زندانیان قانون شکن به محیطی امن تبدیل شود

وزیر دادگستری درباره وضعیت رسیدگی به پرونده زمین‌خواری گفت: در این زمینه پیگیری کردیم. اطلاعات اولیه ناقص است و اگر اطلاعات تکمیل شد قرار این است که به طور جدی درباره آن تحقیق کنیم.

پورمحمدی افزود: سعی ما این است که نظارت کنیم و اجازه تکرار این حوادث را ندهیم.

وی درباره سرانجام گزارش دولت از بند 350 اوین، گفت: موضوع بحث نحوه رعایت حرمت و ضوابط زندانیان است. این تاکید جدی قوه قضاییه است و مسئولین زندان هم عنایت دارند و اگر تخلفی باشد حتما به شدت برخورد می‌شود.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان 

وزیر دادگستری در پاسخ به این سئوال که آیا طبق گزارش شما تخلفی مشاهده شده است یا خیر؟ گفت: اگر مواردی هم کم و بیش وجود داشته باشد برخی از آنها در رابطه با تخلف از ضوابط است. این قبیل تخلف‌ها، تخلف‌های انتظامی و برخی برخوردهای زندانیان مطرح است که نیاز به محکمه دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.