×

اجرای صیغه عقد بدون آگاهی زن

اجرای صیغه عقد بدون آگاهی زن

اجرای صیغه عقد بدون آگاهی زن

اجرای-صیغه-عقد-بدون-آگاهی-زن

 پدر من شهید شده‌اند و مادرم بعد از شهادت ایشان با آقایى ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) کرده‌اند که یک پسر داشت بعد از اینکه ما به سن تکلیف رسیدیم مادرم و همسرشان تصمیم گرفتند تا مسأله محرمیت را در خانه حل کنند  براى خواهر بزرگ من و پسر خوانده‌ام، صیغه‌ مدت‌دار محرمیت خوانده‌اند و براى من و ابوى (پدر خوانده‌ام) هم همینطور. ولى بدون اطلاع دقیق من و خواهرم، پدرخوانده‌ام فقط به ما گفته بودند آیا مى‌خواهید در خانه راحت باشیم و مشکل محرمیت نداشته باشیم؟ و ما اظهار رضایت کردیم ولى نمى‌دانستیم این محرمیت چگونه حاصل مى‌شود یعنى نمى‌دانستیم قرار است ما را به عقد چه کسى درآورند، ولى ایشان همین اظهار رضایت براى راحت بودن با پسرشان را به مثابه اظهار رضایت براى صیغه تلقى کرده و صیغه را جارى کردند. با توجه به عدم علم من به چگونگى محرمیت، نظر مبارک حضرت عالى در مورد صحّت این عقد بفرمایید.

سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن - افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ - بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند - اثر قوانین حقوقی ازدواج چه می دانید؟

ج) اگر شما مى‌دانستید آنچه قرار است اجرا شود، صیغه ازدواج موقّت شما با یک شخص است، ولو شخص را نشناسید، این ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) واقع شده و آثار شرعى بر آن مترتب است و همچنین اگر پس از اطلاع از اجراى صیغه و قبل از انقضاى آن سکوت اختیار نموده باشید که ناشى از رضایت باشد و در هر صورت رعایت احتیاط در این مسأله مطلوب است.

منبع : حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.