×

کودک آزاری پنهان در نهادهای آموزشی

کودک آزاری پنهان در نهادهای آموزشی

کودک آزاری پنهان در نهادهای آموزشی

کودک-آزاری-پنهان-در-نهادهای-آموزشی

یکی از اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت؛ زمانی که کودک در نهادهای آموزشی مورد تبعیض و غفلت قرار می گیرد، خشونتی است که در قالب کودک آزاری اعمال شده و به نادیده گرفتن حق کودکان منجر می شود. جاوید سبحانی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به خشونت هایی که در عرصه خصوصی و عمومی بر کودک وارد می شود، تاکید کرد؛ متاسفانه با اینکه خانواده به عنوان تنها نهادی که همچنان حامی و پشتیبان کودک بوده و وظیفه دارد در قبال فرهیخته ساختن و رشد کودک مسوول باشد، تغییراتی که در خارج از خانواده و در نهادهای اقتصادی و سیاستگذاری ها رخ می دهد تمام فشارها و ناهنجاری های خود را به نهاد خانواده منتقل کرده و باعث می شود خانواده شرایط لازم را برای کارکردهای اصلی خود از دست بدهد.

سبحانی با اشاره به آماری مبنی بر اینکه متوسط با هم بودن اعضای خانواده در کلانشهرها به نیم ساعت کاهش یافته، عنوان کرد؛ با این وجود مسلم است که مراقبت و توجه کافی برای کودک باقی نمی ماند و به نوعی در حق کودک اجحاف می شود. او افزود؛ پدری که بیکار یا بی سواد بوده، حقوق کافی ندارد یا از حقوق اولیه خود محروم است و به دلیل شرایط اقتصادی وقت کافی برای توجه به کودک را ندارد.

به این ترتیب در نهاد خانواده نیز شاهد از دست رفتن بسیاری از حقوق بحق کودکان هستیم. سبحانی یکی از اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به نوعی از خشونت در محیط های آموزشی افزود؛ زمانی که کودک خارج از خانواده قرار گرفته و وارد نهادهای آموزشی می شود به دلیل کیفیت پایین محتوای دروس و مطالب آموزشی به نوعی در عرصه عمومی مورد خشونت واقع می شود. او افزود؛ تبعیض و غفلتی که به دلیل نابرابری در دسترسی کودکان به آموزش و تکالیف سختی که اغلب به دانش آموزان داده می شود، حق کودک در مدرسه نادیده گرفته می شود.

به نقل از    www.etemaad.ir

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.