×

آمار ازدواج مجدد آقایان و خانمها اعلام شد

آمار ازدواج مجدد آقایان و خانمها اعلام شد

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه 774513 واقعه ازدواج در سال 92 به ثبت رسیده است گفت 3 7 درصد ازدواج آقایان و 2 7 درصد ازدواج خانم‌ها مربوط به ثبت ازدواج دفعات دوم به بعد است که عمدتاً بعد از فوت همسر یا طلاق صورت گرفته است

آمار-ازدواج-مجدد-آقایان-و-خانمها-اعلام-شد

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه 774513 واقعه ازدواج در سال 92 به ثبت رسیده است گفت: 3.7 درصد ازدواج آقایان و 2.7 درصد ازدواج خانم‌ها مربوط به ثبت ازدواج دفعات دوم به بعد است که عمدتاً بعد از فوت همسر یا طلاق صورت گرفته است.

ازدواج مجدد - ازدواج مجدد زوج با اذن دادگاه و ایجاد حق طلاق برای زن - شرط ترک ازدواج مجدد زوج در ضمن عقد نکاح - حذف شروط ازدواج مجدد در مجلس - آیا میدانید اگر مرد ازدواج مجدد دائم یا موقت نماید زن حق درخواست طلاق پیدا می کند ؟  

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمارهای ثبت ازدواج در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان حاکی از آن است که 96.3 درصد ازدواج آقایان و 97.3 درصد ازدواج خانم‌ها مربوط به ثبت اولین ازدواج است و در کل، 95.2 درصد از ازدواجهای ثبت شده مربوط به ازدواج اول هر دوی زوجین به صورت توأم است.

محزون گفت: از این بین 3.4 درصد مربوط به ازدواج دفعه دوم آقایان و 2.5 درصد از ازدواجهای ثبت شده مربوط به ازدواج دفعه دوم خانم‌ها بوده و بقیه مربوط به ثبت ازدواج‌های دفعات دوم به بعد است؛ بطوریکه در خصوص رقم مذکور، بیشترین ثبت ازدواج دوم برای آقایان مربوط به گروه‌های سنی 25تا 34 سالگی با رقم 41 درصد و بیشترین ثبت ازدواج‌های دوم برای خانم‌ها مربوط به گروه‌های سنی 20 تا 29 سالگی با رقم 47 درصد کل ازدواج‌های دفعه دوم می‌باشد.

ازدواج مجدد و حقوق همسران - دادخواست طلاق بدلیل ازدواج مجدد بدون رضایت زوجه - آمار ازدواج مجدد آقایان و خانم ها اعلام شد 

او با بیان اینکه بین 20 تا 34 سالگی سن غالب ثبت ازدواج مردان و 15 تا 29 سالگی سن غالب ثبت ازدواج زنان در جامعه را شکل می‌دهد گفت: 46 درصد از آقایان در سن ازدواج و 48 درصد از خانم‌های در سن ازدواج هستند که هنوز ازدواج نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان گفت: در سال 1392 تعداد 774513 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که براین اساس‌، نرخ خام حاصل از ثبت ازدواج در کشور 10.1 در هزار به دست آمده است.

او گفت: استان‌های اردبیل با 13.6 ،کردستان و خراسان‌شمالی به ترتیب با 13.2 در هزار بیشترین نرخ ثبت ازدواج و استان‌های تهران، البرز وکرمان به ترتیب با 7.5 ، 7.6 و 7.8 در هزار کمترین نرخ ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع : خبرآنلاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.