×

راه اندازی مرکز تحقیقات کاربردی با هدف کاهش فاصله با بزهکاران

راه اندازی مرکز تحقیقات کاربردی با هدف کاهش فاصله با بزهکاران

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت مرکز تحقیقات کاربردی ناجا در 34 مرکز انتظامی استان و 15 مرکز نیز در استان‌ها و هنگ‌های مرزی راه‌اندازی شد که کار این مرکز تطبیق فعالیت‌های پلیس ایران با پلیس‌های کشورهای خارجی است همچنین احصای آخرین تجارب انتظامی خودمان در ایران با هدف کاهش فاصله با بزهکاران نیز از جمله دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است

راه-اندازی-مرکز-تحقیقات-کاربردی-با-هدف-کاهش-فاصله-با-بزهکاران

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: مرکز تحقیقات کاربردی ناجا در 34 مرکز انتظامی استان و 15 مرکز نیز در استان‌ها و هنگ‌های مرزی راه‌اندازی شد که کار این مرکز تطبیق فعالیت‌های پلیس ایران با پلیس‌های کشورهای خارجی است. همچنین احصای آخرین تجارب انتظامی خودمان در ایران با هدف کاهش فاصله با بزهکاران نیز از جمله دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

برنامه پلیس برای کاهش تلفات رانندگی  - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - برخورد قاطع پلیس با متجاوزان حریم خصوصی 

 سردار محمد‌رفیع رفیعی نیا معاون تربیت و آموزش ناجا در دومین همایش معاونین و مدیران آموزشی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزشی ناجا پرداخت و گفت: از اهداف این همایش ارتقاء سلامت اداری، ارائه پیشرفت و پیش‌نویس گسترش همکاری‌های آموزشی و دستگاه‌های اجرایی است.

معاون تربیت و  آموزش ناجا گفت: تربیت و آموزش در ناجا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ناجا در طول 30 سال خدمت 3 نوع استخدام را دارد که طی این 30 سال آموزش به آن ادامه خواهد داد.

سردار رفیعی نیا با اشاره به ادغام مراکز آموزشی و تربیت در ناجا، ادامه داد: تربیت و آموزش جزو دغدغه‌های نیروی انتظامی است.

برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان - مهمترین اولویت پلیس در سال 94

وی گفت: 34 منطقه انتظامی در کشور به جز استان تهران و کیش وجود دارد و 15 استان مرزی نیز از حوزه‌های تربیت و آموزش ناجا بهره می‌گیرند و 14 پادگان نیز در سراسر کشور داریم که مسئول آموزش در ناجا هستند.

معاون تربیت و  آموزش ناجا به اهم وظایف معاونت تربیت و آموزش اشاره داشت و گفت: تصویب مقررات آموزشی مانند آئین نامه‌ها، تهیه و تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر نظام آموزشی، برنامه‌ریزی در جهت استاندارد‌سازی فضای آموزشی، تامین و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین آموزشی و شناسایی، ممیزی و جذب مدرسان و مربیان مورد نیاز نیز از اهم وظایف معاونت است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و اقدام در جهت تولید منابع و متون آموزشی، نظارت پایش مستمر بر حسن اجرای آموزش‌ها در کلیه مراکز اجرایی آموزشی و برنامه‌ریزی در جهت حفظ آمادگی جسمانی ناجا از دیگر وظایف معاونت تربیت و آموزش است.

وی گفت: 6 هزار درجه‌دار از دیپلم تا فوق دیپلم تحت آموزش هستند و حدود 5 تا 6 هزار نفر نیز در مجتمع‌های آموزشی استان‌ها و مرزبانی استان‌ها تحت آموزش هستند؛ حدود 20 هزار سرباز نیز بی‌سواد تا دکترا هستند که برای گرفتن ترفیع حتما باید افسران و درجه‌داران دوره‌های آموزشی را طی کنند.

معاون تربیت و  آموزش ناجا تصریح کرد: مرکز تحقیقات کاربردی ناجا در 34 مرکز انتظامی استان و 15 مرکز نیز در استان‌ها و هنگ‌های مرزی راه‌اندازی شد که کار این مرکز تطبیق فعالیت‌های پلیس ایران با پلیس‌های کشورهای خارجی است. همچنین احصاء آخرین تجارب انتظامی خودمان در ایران با هدف کاهش فاصله با بزهکاران نیز از جمله دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

سردار رفیعی‌نیا تصریح کرد: پلیس فتا، پلیس مرزبانی، پلیس راهور، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات و امنیت از جمله مجتمع‌های آموزشی تخصصی پلیس هستند.

وی ادامه داد: اولویت جذب افسران در ناجا یا از طریق کنکور سراسری و جذب دیپلمه‌ها یا به صورت جذب فوق دیپلم و لیسانسیه‌های سایر دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: دکترای جرم‌یابی و دکترای پیشگیری انتظامی از جمله رشته‌های تخصصی جدیدی هستند که در ناجا اضافه شده‌اند.

قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران 

سردار رفیعی‌نیا تصریح کرد: در مشهد، اصفهان، کرج و مرزن‌آباد 4 منطقه درجه‌داری داریم که هر مرکز 2 هزار و 500 ظرفیت دارد.

وی به قضیه کهریزک اشاره داشت و گفت: بعد از قضیه کهریزک سازماندهی بازداشتگاه‌ها و تحت نظر‌گاه‌ها و همچنین آموزش دست‌اندرکاران بچه‌های تامین در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش ناجا گفت: اگر پرسنل ناجا 4 جرم را انجام دهند عملکرد آنها منجر به اخراج است.

وی گفت: شرب خمر، رشوه، مواد مخدر و مسائل اخلاقی از جمله این جرم‌هاست.

وی اهم همکاری‌های آموزشی را تعامل آموزشی با پلیس کشورهای اسلامی و همکاری آموزشی با سازمان فنی و حرفه‌ای، هلال احمر و آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: انعقاد تفاهمنامه آموزشی و پژوهشی برای توسعه رشته‌های کارشناسی و دکترا و همکاری‌های آموزشی با سایر دستگاه‌ها و تدوین اسناد راهبردی در ناجا از جمله همکاری‌های آموزشی معاونت تربیت و آموزشی ناجاست.

معاون تربیت و  آموزش ناجا به فناوری آموزش اشاره کرد و گفت: سیستم جامع آموزش، آموزش‌های الکترونیکی، شبیه‌ساز‌های سخت‌افزاری و شبیه‌ساز‌های فرآیند آموزشی از جمله این فناوری‌ها است.

سردار رفیعی‌نیا خاطرنشان کرد: تهیه و تصویب بیش از 1000 عنوان برنامه تفصیلی، تهیه و تدوین بیش از 900 عنوان کتاب درسی و مستند‌سازی تجربیات خدمتی کارکنان در قالب بیش از 35 عنوان کتاب آموزشی از جمله فناوری‌ آموزشی معاونت تربیت و آموزش ناجا.

منبع : کانون وکلای دادگستری اصفهان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.