×

تصویب آئین نامه قانون کاهش ساعت کاری پرستاران

تصویب آئین نامه قانون کاهش ساعت کاری پرستاران

تصویب آئین نامه قانون کاهش ساعت کاری پرستاران

تصویب-آئین-نامه-قانون-کاهش-ساعت-کاری-پرستاران

 روزنامه ایران - شماره 4345 -3/8/88

آئین نامه قانون کاهش ساعت کاری پرستاران در وزارت بهداشت مصوب و برای تصویب نهایی به دولت ارائه شد.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اعلام این خبر گفت: آئین نامه قانون ارتقای بهره وری خدمات پرستاری به منظور تصویب نهایی و ابلاغ برای اجرا به همه بخش های دولتی، خصوصی، نیروهای مسلح و خیریه به دولت ارائه شده و امیدواریم تا چهار ماه آینده اجرایی شود. دکتر غضنفر میرزابیگی افزود: برآوردهای اولیه حاکی از هزینه حدود 100 میلیارد تومانی اجرای این قانون است، اما رئیس جمهوری در مراسم روز پرستار وعده دادند که حتی اگر اجرای این قانون بیش از 100 میلیارد تومان هزینه داشته باشد، دولت آن را تامین و قانون را اجرا خواهد کرد.

وی گفت: با اجرای این آئین نامه مزایای مشاغل سخت و زیان آور برای همه کارکنان فعال در بالین و همه پرستاران اعمال می شود و این گروه با افزایش سنوات کاری با کاهش ساعت کاری تا 36 ساعت در هفته برخوردار می شوند. وی اظهار کرد: همچنین کارفرماها در بخش دولتی یا سایر بخش ها حق تعیین اضافه کاری اجباری بیش از 100 ساعت در ماه را برای پرسنل ندارند.

وی اظهار کرد: براساس این آئین نامه پرستاران و سایر پرسنل بالینی شاغل در بخش های سوختگی، روانی، اورژانس و بخش های مراقبت های ویژه از یک ماه مرخصی بیشتر معادل دو ماه در سال برخوردار می شوند و پرستاران و کارکنان شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی نباید بیش از 12 ساعت کار متوالی انجام دهند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.