×

سود دارو های قاچاق و تقلبی هم ردیف تجارت اسلحه است

سود دارو های قاچاق و تقلبی هم ردیف تجارت اسلحه است

رئیس انجمن مراقبت‌های بیهوشی ایران گفت متأسفانه داروهای قاچاق نه تنها در شرایط غیراستاندارد بلکه از مسیرهای نادرستی وارد کشور می‌شوند که به دلیل سود گزاف افراد از خدا بی‌خبر در این زمینه فعالیت می‌کنند

سود-دارو-های-قاچاق-و-تقلبی-هم-ردیف-تجارت-اسلحه-است

رئیس انجمن مراقبت‌های بیهوشی ایران گفت: متأسفانه داروهای قاچاق نه تنها در شرایط غیراستاندارد بلکه از مسیرهای نادرستی وارد کشور می‌شوند که به دلیل سود گزاف افراد از خدا بی‌خبر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

کاهش قاچاق دارو در گروی شناسایی مهره های کلیدی است - مراقب فروش داروهای تقلبی در اینترنت باشید - پزشک متخصص و دارو در حاشیه - تصمیم سازی برای واردات دارو با ارزآزاد  

 دکتر علی امیرسواد کوهی درآستانه برگزاری همایش روز مبارزه با داروهای تقلبی و قاچاق با بیان این خبر اظهار داشت: به طور معمول داروهای قاچاق به دلیل قرار نداشتن در شرایط مناسب، تاریخ گذشته و فاسد شده‌اند و در واقع بدون عملکرد دارویی بوده و تنها نام آن را یدک می کشند.

وی ریشه ورود یا خروج داروهای قاچاق را سودجویی برخی افراد دانست و افزود: دستگاههای مربوطه باید به طور کامل بر این گونه مسائل نظارت داشته باشند. حال آن که متأسفانه در برخی سیستم های نظارتی آن طور که باید و شاید نظارت کاملی وجود ندارد.

تحصیل مال نامشروع وجوه از طریق فروش غیرقانونی دارو و وسایل پزشکی - مصوبه شورای عالی اداری در خصوص ایجاد سازمان غذا و دارو - حوزه دارو نیاز به درمان دارد 

وی با بیان این که در تجارت‌های غیرقانونی جهانی بعد از اسلحه، دارو در درجه بعد قرار دارد، خاطرنشان کرد: در کشورهای منطقه خاورمیانه نظیر ایران به دلیل حذف سیستم های نظارتی دقیق شاهد قاچاق داروهای خروجی یا ورودی هستیم.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه با اشاره به این که قاچاق دارو اقدامی غیر انسانی است، تاکید کرد: باید با این پدیده باتمام توان برخورد شود و این امر نیازمند یک بسیج عمومی و نظارت بیشتر مسئولین مربوطه واطلاع رسانی گسترده رسانه هاست است.

وی توصیه کرد: افراد در صورت خریداری داروهای غیراستاندارد و تقلبی باید خیلی سریع مسایل را به ارگان‌های ذی ربط گزارش دهند تا به این ترتیب از افزایش و شیوع مصرف وعوارض این داروها جلوگیری به عمل آید.

به گفته وی برای جلوگیری از این اقدام غیرانسانی نیازمند نظارت های دقیق تر در سیستم های مرزی و گمرکی و همچنین همت مردم وتوجه آنها به نحوه صحیح تهیه دارو آنهم از طریق داروخانه‌ها هستیم.

مقابله با قاچاق دارو، نیازمند تامین نیازهای داخلی

گفتنی است، همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر 93 از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر با حضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان امور دارویی کشور در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.