×

ارائه 45 میلیون خدمت در سال 92-حذف اوراق بهادار در سال گذشته

ارائه 45 میلیون خدمت در سال 92-حذف اوراق بهادار در سال گذشته

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در سال 92 بیش از 45 میلیون خدمت به شهروندان ارائه شده است گفت اوراق بهادار از سال گذشته به طور کامل حذف شده است

ارائه-45-میلیون-خدمت-در-سال-92-حذف-اوراق-بهادار-در-سال-گذشته وکیل 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه در سال 92 بیش از 45 میلیون خدمت به شهروندان ارائه شده است گفت: اوراق بهادار از سال گذشته به طور کامل حذف شده است.

 احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عصر امروز در برنامه تلویزیونی پیشخوان خبر در شبکه خبر درباره تغییرات و اتفاقات خوبی که در سازمان ثبت اسناد رخ داده است گفت: سازمان ثبت یک سازمان قدیمی است و یک قرن فعالیت کرده است و وابسته به دستگاه قضایی کشور است همه مردم به نوعی با خدمات این سازمان مرتبط هستند چه برای ثبت اسناد و چه برای ثبت شرکت و اختراعات علائم تجاری و طرح‌های صنعتی.

وی افزود: طبیعی است که در شرایط امروز نیاز به تحول اساسی داشتیم و حجم عظیم خدمت رسانی که می‌دهد اقتضا فرآیندها و ارتقا بهره‌بری را می‌طلبید تا خدمات دقیق تری به مردم ارائه شود

تویسرکانی تصریح کرد: در سال 92 بیش 45 میلیون خدمت به مردم ارائه کرده است. در یک فرآیند 4 ساله موفق شدیم بیش از 30 میلیون خدمت را الکترونیکی ارائه کنیم.

وی افزود: در فرایند خدمات خود استفاده از کاغذ را فراوان دیده بودیم و از اوراق بهادار استفاده می‌کرد و در موضوعات مختلف استفاده می‌شد اما یکی از اقدامات ما حذف این اوراق بهادار بود و ده‌ها میلیون کاغذ حذف شد.

تویسرکانی گفت: امروز در حوزه ثبت اسناد رسمی حدود 25 میلیون فقره اسناد به ثبت رسیده است که فرآیند ثبت آنی و الکترونیک از شهریور ماه سال گذشته آغاز و باعث شد هزینه‌های فراوانی کاهش داده شود و به افزایش سلامت اداری منجر شد.

وی به کاداستر شهری اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث شد تا دفترچه‌های اسناد حذف شده و سند تک‌برگ جای آن را بگیرد تا نظم حقوقی بیشتر شود زیرا در گذشته اسناد معارضی صادر می‌شد و جعل صورت می‌گرفت اما امروز راه این مشکلات بسته شده است.

وی در حوزه ثبت رسمی معاملات نیز گفت: در انجا هم دارای کد رمزی است که واحد بوده و ارتقا می‌دهد ویژگی حفاظتی سند را و قابل راستی‌آزمایی است.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.