×

افزایش 2 برابری چک های برگشتی در مدت 13 سال

افزایش 2 برابری چک های برگشتی در مدت 13 سال

افزایش 2 برابری چک های برگشتی در مدت 13 سال

افزایش-2-برابری-چک-های-برگشتی-در-مدت-13-سال وکیل 


افزایش 2 برابری چک های برگشتی در مدت 13 سال

مدیر کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با تشریح دستورالعمل جدید مربوط به حساب های جاری اعلام کرد: در حال حاضر 5/12 درصد چک های صادره برگشت می خورد که این آمار نگران کننده است. به گزارش ایسنا، امیرحسین امین آزاد که در یک نشست خبری سخن می گفت با اعلام این مطلب در مورد چک های برگشتی اضافه کرد: این نسبت در سال 78، 8/5 درصد بوده که هم اکنون این میزان رشد 2 برابری نسبت به سال 78 (13 سال قبل) داشته است.
    وی در مورد چک های برگشتی به بحث ساماندهی طبقه بندی چک ها اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در نظر دارد طی یک دوره 6 ماهه ضوابط مربوط به ساماندهی ، کنترل و رنگ بندی چک ها را ابلاغ کند که البته در مورد رنگ بندی چک ها می توان گفت منظور این است که مشخصه هایی برای چک های اقشار مختلف مثلاکارمندان مشخص شود حالاممکن است براساس الصاق ستاره باشد یا این که رنگ بندی براساس ارزیابی اعتباری مشتریان انجام شود.
    مدیر کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در مورد ضوابط جدید مربوط به حساب جاری عنوان کرد: در دستورالعمل جدید بانک ها موظف هستند برای 2 گروه از افراد حساب جاری افتتاح نکنند. یک گروه کسانی هستند که چک برگشتی دارند و برای رفع سوء اثر آن اقدام نکرده اند و گروه دوم کسانی هستند که بدهی غیر جاری به نظام بانکی دارند. وی اضافه کرد: در حال حاضر دسته چک به یک حساب جاری متصل است و امکان برگشت آن چک در حالی وجود دارد که آن فرد ممکن است حساب های بانکی دیگری نیز داشته باشد. طبق دستورالعمل جدید بانک ها می توانند این اختیار را از مشتریان خود اخذ کنند که در صورت نبود اعتبار در حساب متصل به چک آنها به سراغ سپرده های جاری و قرض الحسنه و سپس حساب های مدت دار آنها بروند.
 
   روزنامه جام جم، شماره 3425 به تاریخ 11/3/91، صفحه 4 (اقتصادی)

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.