×

مافیای خرید و فروش اعضای بدن کودکان در انحصار مدعیان حقوق بشر

مافیای خرید و فروش اعضای بدن کودکان در انحصار مدعیان حقوق بشر

گروه قضایی وزیر دادگستری گفت امروز بیشترین تجاوز به حقوق کودکان از سوی مدعیان حقوق بشر و حقوق شهروندی صورت می‌گیرد و مافیاهای خرید و فروش کودک و اعضای بدن کودک در کشورهای پیشرفته استقرار دارند

مافیای-خرید-و-فروش-اعضای-بدن-کودکان-در-انحصار-مدعیان-حقوق-بشر وکیل 

گروه قضایی:  وزیر دادگستری گفت: امروز بیشترین تجاوز به حقوق کودکان از سوی مدعیان حقوق بشر و حقوق شهروندی صورت می‌گیرد و مافیاهای خرید و فروش کودک و اعضای بدن کودک در کشورهای پیشرفته استقرار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» در نخستین نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان، افزود: موضوع حقوق شهروندی مهمترین موضوع هر جامعه‌ای است و خوشبختانه این منطق به یک منطق فراگیر در سطح جهانی تبدیل شده است.وی با بیان اینکه در این زمینه حقوق کودک از اهمیت بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: کودکان با دارا بودن وصف انسانی امکان احقاق حق و دفاع از حقوق خود را ندارند و جامعه‌ متعالی و حق‌مدار باید اهتمام بیشتری به تحقق حقوق کودکان خود داشته باشند.

پورمحمدی با اشاره به اهمیت پایگاه حمایتی قانونی، حقوقی و عاطفی از کودکان  نیز بیان کرد: توجه خداوند به یتیم نشان می‌دهد که دین بیشترین حمایت را در این زمینه دارد. ما این نمونه‌ها را در ادیان آسمانی دیگر از جمله دین‌های یهود و مسیحیت بسیار فراوان می‌بینیم.

وزیر دادگستری همچنین با تاکید بر اهمیت دعوت به عمل و اجرای آموزه‌ها گفت: ما در دنیا کم قانون و آموزه نداریم. تعداد زیادی منشور و کنوانسیون و قوانین داخلی و بین‌المللی داریم ولی مشکل ما عمل نکردن، تسامح و حق گریزی است که متاسفانه بیشترین تجاوزات در این زمینه از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر و حقوق کودک اتفاق می‌افتد. چنانچه در کشورهایی نظیر عراق و افغانستان و سوریه بزرگترین فجایع تاریخ معاصر شکل گرفته است. چه کسی اینها را ایجاد کرده است؟ به گفته وی، این فجایع را متاسفانه کسانی ایجاد کرده‌اند که شیپور حمایت از حقوق کودک و حقوق بشر را در دست دارند.

پورمحمدی با بیان اینکه بیشترین خرید کودک امروز توسط کشورهای پیشرفته اتفاق می‌افتد، افزود: امروز بیشترین تجاوز به حقوق کودکان از سوی مدعیان حقوق بشر و حقوق شهروندی صورت می‌گیرد و مافیاهای خرید و فروش اعضای بدن کودک در کشورهای پیشرفته استقرار دارند. وزیر دادگستری با اشاره به جنایت‌هایی که قدرت‌های جهانی علیه حقوق کودکان روا داشته‌اند، تصریح کرد: بیشترین آزمایش‌های دارویی توسط کشورهای پیشرفته بر روی کودکان جهان سوم صورت می‌گیرد. همچنین قدرت‌های جهانی برای آزمایش سلاح‌های اتمی خود کشورهای جهان سوم را انتخاب می‌کنند و در نظر نمی‌گیرند که کودکان این کشورها در اثر این اقدامات مغایر با شئون انسانی در معرض آسیب‌های فراوانی قرار می‌گیرند.

 دستورات دینی قابل گذشت و انعطاف نیست

وزیر دادگستری همچنین در حاشیه‌ این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بستر فرهنگی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم نیست؟ گفت: نخست اینکه ما یک تقید ارزشی و دینی داریم و روی آن هم حساس هستیم و خوشبختانه حس عمومی جامعه نیز کاملا مثبت است، یعنی انتظار جامعه این است که ما به عنوان یک نظام دینی قواعد دینی را رعایت کنیم و قوانین ما هم برگرفته از ضوابط دینی است. پس باید ببینیم ضوابط شرعی ما تا چه اندازه برای حضور خانم‌ها اجازه می‌دهد. پورمحمدی با بیان اینکه زنان باید ورزش کنند، تصریح کرد: در ترغیب و توسعه ورزش بانوان جدی هستیم، اما دستورات دینی قابل گذشت و انعطاف نیست و درباره‌ حضور در ورزشگاه‌ها هم رعایت مسایل دینی و فرهنگی و اخلاقی مهم است.

وی اظهار کرد: برخی از محیط‌های ورزشی ما برای جوانان و پسرانمان هم خیلی مطبوع و فرهنگی و سازنده نیست. ما در این زمینه باید تلاش کنیم و فکر می‌کنیم حضور بانوان در برخی از این محیط‌ها به تشدید ناهنجاری فرهنگی می‌انجامد؛ نه بهبود و من هم دوست ندارم واقعیت‌های اجتماعی را پنهان کنم.

 تاسیس بانک اطلاعات  کودکان ضروری است

وزیر دادگستری در پاسخ به پرسشی درباره وضع بانک جامع اطلاعاتی کودکان نیز اظهار کرد: بانک اطلاعاتی کودکان یکی از اصلی‌ترین نیازهای ما در زمینه حمایت از حقوق کودکان است؛ ما از سال 92 احساس کردیم اطلاعاتمان درباره وضع کودکان ناقص است و به همین دلیل تمهیداتی را برای تأسیس بانک اطلاعاتی اندیشیدیم.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره تدابیر سازمان تعزیرات حکومتی برای ماه مبارک رمضان گفت: شاید گران‌فروشی در تخلفات مالی و اقتصادی سهم بزرگی نداشته باشد اما آزاردهندگی اجتماعی بالایی دارد. قرار شده که تعداد گشت‌ها را چند برابر کنیم و این گشت‌ها دایمی شوند و رؤسای شعب بتوانند در هماهنگی که صورت می‌گیرد به همراه تیم دادرس در محل حضور داشته باشند و همانجا داوری و حتی مجازات کنند.

 تصویربرداری یک سریال با حضور وزیر دادگستری

تصویربرداری سریال 13 قسمتی «کپی برابر اصل» با مضمونی حقوقی، صبح  امروز با حضور وزیر دادگستری، معاون حقوقی رییس جمهور، معاونان فرهنگی قوه قضاییه، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر شبکه یک سیما در محل کانون سردفتران تهران آغاز شد. سریال «کپی برابر اصل» که قرار است از شبکه یک سیما پخش شود، در 13 لوکیشن مختلف در شهرهای استان تهران، گیلان و البرز تصویربرداری می‌شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.