×

تهران؛ سرآمد طلاق در کشور

تهران؛ سرآمد طلاق در کشور

تهران؛ سرآمد طلاق در کشور

تهران؛-سرآمد-طلاق-در-کشور

تهران در سال گذشته بیشترین آمار طلاق در کشور را به خود اختصاص داد، به طوری که در سال گذشته آمار طلاق در پایتخت 4 / 3 درصد افزایش داشته است که رشد این آمار در سال 90 نسبت به سال قبل از آن ( 89) تنها یک درصد بوده است.
 به گزارش جام جم، بیشترین وقت جلسه روز گذشته شورای شهر تهران به بررسی طرح تحکیم بنیاد خانواده و آموزش مهارت های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج و ارائه آمارهای قابل توجهی از وضعیت ازدواج و طلاق در پایتخت گذشت.
 اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح تحکیم بنیاد خانواده و آموزش مهارت های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج را در حالی بررسی کردند که این طرح به دلیل مخالفت برخی اعضای شورا رای نیاورد و قرار شد به محض اتمام بررسی آن در کمیسیون های تخصصی به صورت عادی برای تصویب نهایی در دستور کار قرار بگیرد.

آمار بالای طلاق درمناطق شمالی پایتخت

بررسی ها نشان می دهد آمار طلاق در مناطق شمالی شهر تهران بسیار بالاتر از مناطق جنوبی شهر است.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این که 17 درصد طلاق ها در سال گذشته طی سال اول ازدواج رخ داده است، افزود: شهر تهران بیشترین آمار طلاق را در میان شهرهای کشور دارد و به رغم برخی تصورات که وضع معیشتی را موجب طلاق می داند، در شمال شهر تهران آمار طلاق بیشتر از نقاط جنوبی شهر بوده است.به گفته معصومه آباد، در شمیران از هر سه ازدواج در سال گذشته دو مورد به طلاق منجر شده است و این در حالی است که در مناطق جنوبی پایتخت از هر 4 / 3 ازدواج یکی به طلاق منجر شده است.
رئیس شورای شهر تهران به عنوان یکی از مخالفان تصویب یک فوریت این طرح گفت: طلاق موضوعی است که باید درباره آن کار کارشناسی جدی شود و کمیسیون ها نمی توانند یک هفته ای و در قالب طرح یک فوریتی آن را بررسی کنند.
 پروین احمدی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با قید یک فوریت برای این طرح مخالف بود و خواستار عادی شدن آن شد.

طلاق عاطفی دو برابر طلاق رسمی

رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران بار دیگر با اشاره به آمارهای نگران کننده طلاق در کشور تاکید کرد: هم اکنون دو برابر آمار طلاق رسمی در کشور، طلاق عاطفی وجود دارد و ما با خانواده هایی مواجه هستیم که زیر یک سقف زندگی می کنند، اما هیچ تعامل رسمی خانوادگی با یکدیگر ندارند.
آباد نگرانی از بابت افزایش آمار طلاق در تهران را با موضوعاتی همچون سیل و زلزله مقایسه کرد و گفت: اگر آمار طلاق را بررسی کرده و جزئیات آن را استخراج کنیم، خواهیم دید که روزانه چه اتفاق ناگواری در خانواده های ایرانی رخ می دهد که قطعا کم اهمیت تر از دیگر حوادث شهر نیست.وی در ادامه به طرح تحکیم بنیاد خانواده و آموزش مهارت های مشترک زندگی زوجین قبل از تثبیت ازدواج هم گریزی زد و افزود: در قالب این طرح شهرداری مکلف می شود آموزش مهارت های زندگی را در یک چارچوب نظام یافته و طبق برنامه ریزی ارائه کند.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران هم که از امضاکنندگان این طرح بود، حرف خود را پس گرفت و با قید یک فوریت طرح تحکیم بنیاد خانواده و آموزش مهارت های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج، مخالفت کرد.
 به این ترتیب در پایان جلسه اعضای شورای شهر توافق کردند این طرح به صورت عادی در کمیسیون های مرتبط بررسی شود.
     
 روزنامه جام جم، شماره 3424 به تاریخ 10/3/91، صفحه 17 (جامعه)

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.