بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
محمد رضا قندهاری
آدرس : تهران - شهرک غرب - فاز یک - خیابان ایران زمین - کوچه 7 پلاک 2 واحد 2
تلفن تماس : 02188088886-02188090375
تلفن همراه : 09121452736
وب سایت وب سايت رسمی محمد رضا قندهاری وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
محمدرضا توکلی
آدرس : : تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه یکم، پلاک 9، طبقه همکف
وب سایت محمدرضا توکلی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
سنجر فخری
آدرس : تهران - خیابان استاد مطهری - خیابان میرعماد - نبش کوچه چهارم - ساختمان 280 - طبقه 3 واحد 16
وب سایت سنجر فخری وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
علی رمضانزاده
آدرس : تهران، شهرک غرب،ابتدای بلوار فرحزادی،روبروی مجتمع تجاری میلاد نور،مجتمع تجاری شهرک غرب،طبقه سوم شرقی،واحد پنج.
وب سایت علی رمضانزاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
شیرزاد حیدری شهباز
آدرس : تهران میدان ونک ابتدای خیابان گاندی جنوبی نبش کوچه بیستم ساختمان 142 طبقه چهارم واحد 44 فکس 02188207633
وب سایت شیرزاد حیدری شهباز وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : پاسداران، خیابان عابدینی زاده، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

اسناد تک برگی دغدفه های مردم را رفع می کند

ارسال شده توسط : محمد رضا قندهاری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 07-04-1393
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
اسناد تک برگی دغدفه های مردم را رفع می کند

 رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اعلام فراخوان تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد تک برگ خبر داد.

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری 

احمد تویسرکانی  گفت: در آخرین نشست با مدیران کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور مقررشد تا هر استان با توجه به ظرفیت‌های خود فراخوان تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد تک برگ را برای اسنادی که در دست مردم است، اعلام کند.  وی ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی نیز خواسته شده تا بازه زمانی را برای تحول اسناد مالکیت مشخص کند تا در صورتی که افراد در این مدت زمان، اسناد و مدارک را تحویل ندادند خدمات به آنها ارایه نشود. بر این اساس قرار است مجلس این مهلت زمانی را متعاقبا اعلام کند.

معاون قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: پیاده‌سازی این طرح درخصوص اسنادی است که حدود مالکیت آنها برای افراد در شیوه سنتی دارای ابهام و شبهه است یا احیانا در مورد املاکی است که با سند مالکیت معارض مواجه شده‎اند. به گفته تویسرکانی تبدیل این‌گونه اسناد به اسناد جدید، موجب اتقان کار و دقت صددرصدی حدود مالکیت آنها نسبت به ملکی که مالک هستند، خواهد شد.

 استخدام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ،  پورتال شناسه ملی اشخاص حقوقی راه اندازی شد 

این مقام مسئول همچنین معتقد است: با اجرای کامل این طرح  شکایات و حرف و حدیث‌ها نسبت به بی‌دقتی در صدور اسناد مالکیت به کلی حذف خواهد شد و سوابق دارایی مردم در دفاتر کاغذی به بانک‌های دقیق اطلاعاتی منتقل می‌شود. این موضوع دغدغه‌های ناشی از دخل و تصرف و مورد خدشه واقع شدن اطلاعات در دفاتر کاغذی - که در گذشته وجود داشت – را نیز از بین خواهد برد.

  لزوم اصلاح فرآیند خدمات به روش‌های نوین

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این سازمان با بیش از یک قرن فعالیت، از نهادهای فراگیر در ارایه خدمات به مردم در موضوع‌های متعدد است، خاطرنشان کرد: سیاست‌های این مجموعه مبتنی بر اصلاح فرآیند خدمات به شیوه سنتی و تبدیل آن به روش‌های نوین است.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی انجام شده در زمینه ثبت الکترونیک اسناد رسمی، از تنظیم و ثبت اسناد سالانه بیش از 20 میلیون سند رسمی در دفاتر رسمی خبرداد و افزود: به منظور اجرای این طرح ده‌ها میلیون اوراق بهادار که برای تنظیم اسناد رسمی مورد استفاده قرار می‌گرفت حذف شد. همچنین مکاتبه‌های ناشی از تنظیم اسناد در حوزه نقل و انتقال اسناد از شیوه کاغذی به نوین از دایره فعالیت‌های اداری خارج و دقت و سرعت در انجام کار، جایگزین شیوه قدیمی شد.

تویسرکانی اظهار کرد: در این میان راه‌اندازی سامانه ثبت آنی در اسناد رسمی یکی از موفقیت‌های بزرگ قضایی  و اداری محسوب می‌شود که با اجرای آن گام بزرگی در زمینه کاهش هزینه‌های پنهان، تمرکز بر چگونگی ساماندهی اطلاعات و همچنین شفاف‌سازی امور برداشته شد. همچنین با بررسی تنظیم اسناد به صورت برخط(آنلاین) و تشخیص افراد ممنوع‌المعامله به شکل همزمان، می‌توان از بروز تخلف و جرایم جلوگیری کرد، که البته این اتفاق سلامت اداری را هم به دنبال خواهد داشت.

  ساماندهی مشکلات زیرساختی سامانه ثبت آنی

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح راه‌اندازی سامانه ثبت آنی، نیازمند مشارکت شرکت مخابرات برای کمک در بخش شبکه‌های ارتباطی بود، گفت: از سوی دیگر برای تبادل اطلاعات و با هدف احراز هویت مراجعان به اداره‌های ثبت اسناد و املاک به منظور تنظیم سند با سازمان ثبت احوال کشور نیز همکاری خوبی صورت گرفته است. البته در این میان به دلیل بروز یک سری اختلال‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که ‌هم‌اکنون مشکلات موجود ساماندهی شده و کمترین مشکل را در زمینه پاسخگویی و تنظیم اسناد به شکل الکترونیک داریم.

تویسرکانی تصریح کرد: تمامی این اقدام‌ها موجب شده تا همه عملیات‌های ثبتی به شکل متمرکز و در لحظه در کشور قابل کنترل باشد. همچنین امکان گردش عملیات دفاتر از جهت میزان معامله‌ها و قراردادها ممکن شده است که این موضوع منجر به تولید آمار پایه‌ای در فعالیت‌های مختلفی که در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود، خواهد شد.

معاون قوه قضاییه در ادامه سخنانش از صدور 7 میلیون سند الکترونیکی تک برگ در سامانه کاداستر نیز خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون این میزان سند صادر شده و در این بین 20 میلیون سند مالکیت دفترچه‌ای نیز در اختیار مردم است که یکی از سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال جاری  اعلام فراخوان برای تبدیل تمامی اسناد مالکیت قدیمی به جدید تحت سامانه کاداستر است.

سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است - اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

  قانون جامع کاداستر به زودی در مجلس تصویب خواهد شد

وی با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع زمین‌خواری و اقدام‌های انجام شده در زمینه پیشگیری از این پدیده خاطرنشان کرد: به دلیل وجود ابهام در محدوده مالکیت‌های دولتی و فقدان نظارت لازم، شاهد تعدی به اراضی دولتی از جمله منابع طبیعی و جنگل‌ها هستیم که برای کنترل و نظارت بر آن اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد مالکیت ملی را به عنوان یکی از اولویت‌های سازمانی در رأس فعالیت‌ها قرار دادیم.

تویسرکانی تصریح کرد: قانون جامع کاداستر به زودی در مجلس تصویب خواهد شد که نتیجه این اقدام، ارتقای نظم حقوقی، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی دولتی و پیشگیری از بروز زمین‌خواری خواهد بود.این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در حوزه اراضی و املاک دولتی متولی هستند، یادآور شد: در زمینه اراضی ملی و جنگل‌ها، همچنین اراضی کشاورزی و مقررات مربوط به جلوگیری از تغییر کاربری وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت دارد. طبق ارزیابی‌های انجام شده از سوی این سازمان از حدود 165 میلیون هکتار زمین در کشور متولی بیش از 150 میلیون هکتار از آن این وزارت‌خانه است که وظیفه جلوگیری از خرد شدن این اراضی برعهده سازمان امور اراضی کشور است.

  آمادگی همکاری با وزارت نیرو برای حفاظت از اراضی سواحل

معاون قوه قضاییه در ادامه این گفت‎وگو با بیان اینکه بیش از 140 میلیون هکتار اراضی شامل منابع طبیعی و جنگل در کشور وجود دارد، گفت: حفاظت از این اراضی توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور انجام می‌شود. در این میان برای صیانت از بیت‌المال سازوکارهای خوبی با دستگاه‌های مختلف دولتی تمهید شده تا اسناد مالکیت آنها به شیوه رسمی انجام شود. همچنین با وزارت نیرو هم برای بستن حریم و بستر رودخانه‌ها و اراضی سواحل دریاچه‌ها، سدها و دریاچه‌های طبیعی و تالاب‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است.

 وی از اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری بیشتر با این وزارت‌خانه برای صدور سند این دسته از اراضی نیز خبر داد و افزود: دولت هم در قالب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 93 نهادهای مرتبط را مکلف به صدور اسناد مالکیت اراضی تحت مدیریت خود کرده است.

به اعتقاد وی با اصلاح فرآیند حوزه املاک و بانک‌های اطلاعاتی فعال در این زمینه و توسعه صدور اسناد مالکیت در بخش دولتی شاهد تحولات چشمگیری درباره تثبیت مالکیت‌های دولت و پیشگیری از تعدی به بیت‌المال خواهیم بود.

  ساماندهی آرشیو ثبتی کشور

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آرشیو تمامی سوابق این مجموعه و عکسبرداری از ده‌ها میلیون پرونده ثبتی را از دیگر برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد .

وی گفت: بعضی از این پرونده‌های ثبتی در سازمان ثبت سابقه 90ساله دارد که ساماندهی آنها موجب ارتقای سلامت اداری، کاهش هزینه‌ها و قدم جدی در حذف کاغذ در فرآیند خدمت‌رسانی این سازمان خواهد بود. تویسرکانی در ادامه از ابلاغ دستورالعمل نحوه آرشیو پرونده‌های اداری همه اجزا و اداره‌های این نهاد خبر داد. وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره اقدام‌های این سازمان درخصوص ثبت شرکت‌ها و موسسه‌های تجاری تصریح کرد: با فراهم شدن زمینه پذیرش شرکت‌‌ها به شکل غیرحضوری و اینترنتی، شاهد کاهش مراجعه‌ متقاضیان در اداره‌های ثبت اسناد برای انجام فرآیندهای کاری هستیم.

تعریف کاداستر - سازوکارهای اجرای کاداستر - دست نویس شدن اسناد با طرح کاداستر پایان می یابد

به گفته وی مجموعه اقدام‌های انجام شده در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین در سال 92 موجب شد تا ده‌ها میلیون اوراق بهادار که در سنوات قبل کاغذ آنها از خارج از کشور و توسط چاپخانه دولتی در قالب فرم‌‌های مختلف چاپ می‌شد، از چرخه فعالیت‌ها حذف شود و هزینه‌های فراوان ناشی از آن کاهش یابد. همچنین کاهش مراجعه‌های مردمی برای رفع تقاضاهای افراد به دلیل انجام امور از طریق فضای مجازی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای اقدامات انجام شده در طول سال گذشته محسوب می‌شود.

  تقویت اداره‌های اجرای مفاد اسناد رسمی

تویسرکانی در ادامه سخنانش به بررسی اولویت‌های دیگر این سازمان در سال جاری نیز پرداخت و گفت: تقویت اداره‌های اجرای مفاد اسناد رسمی به این دلیل که این اداره‌ها قادر خواهند بود اختلافات مالی را که مستند به سند رسمی هستند بدون مراجعه به دادگاه با صدور اجراییه حل و فصل کنند و اهمیت کار آنها در دستور کار قرار دارد.

 وی شناسایی اموال بدهکار، به مزایده گذاشتن آنها و وصول طلب طلبکاران را هم از دیگر ظرفیت‌های اداره‌های اجرای مفاد اسناد رسمی عنوان کرد و با بیان اینکه در سال گذشته 32 هزار و 552 میلیارد ریال از مطالبه‌های معوق بانکی توسط اداره‌های ثبت اسناد و املاک وصول و به بانک‌ها برگردانده شده است، تصریح کرد: در وضعیت فعلی اداره‌های اجرایی سازمان ثبت نقش مهمی در وصول مطالبات معوق بانکی ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول درباره میزان هزینه‌های ثبتی در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: امسال افزایشی در بخش هزینه تعرفه خدمات ثبتی نخواهیم داشت.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
مزایای قرارداد ارفاقی در توسعه فضای کسب و کار نظارت بر فضای مجازی بر عهده کیست ؟ پرونده لایحه حمایت از معلولان بسته خواهد شد ؟ لازم الاجرا شدن مصوبات در گرو سپری شدن مراحل نهایی است سبک زندگی خواهر زنم باعث فروپاشی زندگی من شد معدل سلامت وکلا از بسیاری از اقشار کشور بالاتر است رییس جمهور مانع پایمال شدن حقوق قربانیان مین شود حکم اعدام بابک زنجانی تایید شد خبر خوش برای داوطلبان کنکور 96 سارق : خرید مواد مخدر و ترس از زنم ، مرا مجبور به سرقت کرد آمار بدهکاران دیه تصادفات رانندگی کاهش یافت شان دیوان عالی کشور در نظارت بر حسن اجرای قوانین در دادگاه ها گروکشی غیر قانونی است پلمپ 26 حلقه چاه غیر مجاز در 8 ماهه گذشته مجازات های جایگزین از آسیب های حبس جلوگیری می کند اعنال جراحی غیرضروری از تخلف ها پزشکی مراکز درمانی است ماجرای شوخی خونین پسرخاله ها در برج 14 طبقه خرید و فروش کودک به هر نوعی غیرقانونی است پیامکی که زن صیغه ای قبل از مرگ مشکوکش دریافت کرد نظام جذب و گزینش در دستگاه قضایی به دنبال شایسته گزینی است