×

مصوبه جدید مجلس مبارزه با مواد مخدر را با چالش و معضل روبه رو می کند

مصوبه جدید مجلس مبارزه با مواد مخدر را با چالش و معضل روبه رو می کند

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مجلس باید پاسخگوی اشکالات متعدد قانون جدید آیین‌ دادرسی کیفری باشد گفت اگر این قانون اصلاح نشود، مبارزه با موادمخدر با چالش و معضلی جدی روبه‌رو می‌شود

مصوبه-جدید-مجلس-مبارزه-با-مواد-مخدر-را-با-چالش-و-معضل-روبه-رو-می-کند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مجلس باید پاسخگوی اشکالات متعدد قانون جدید آیین‌ دادرسی کیفری باشد گفت: اگر این قانون اصلاح نشود، مبارزه با موادمخدر با چالش و معضلی جدی روبه‌رو می‌شود.

اهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است - نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر

سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: دولتمردان تمام جوامع باید نگاه خود به موضوع موادمخدر را اعلام کنند. ایران در 30 سال گذشته در شعار و عمل موفق شده است کارنامه درخشانی از خود ارائه دهد.

وی ادامه داد: از زمان حضور نیروهای کشورهای عضو ناتو در افغانستان نه تنها کشت و تولید موادمخدر کم نشده است بلکه هر روز شاهد افزایش چشمگیر تولید موادمخدر هستیم. آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل در این زمینه مربوط به یک ماه گذشته است که نشان می‌دهد سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان از 210 هزار هکتار سال 2013 به میزان بیش از 250 هزار هکتار در سال 2014 رسیده است.

 روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود 

مویدی درباره عملکرد قوه‌قضاییه در برخورد با پرونده‌های مربوط به قاچاقچیان گفت: گره این کار صرفا به دست قوه‌قضاییه باز نمی‌شود. به سهم خود از تلاش قوه‌قضاییه مخصوصا دادستان کل کشور تشکر می‌‌کنیم اما این گرهی که وجود دارد نیازمند این است که بسیاری از دستگاه‌ها نقش خود را ایفا کنند. قوه‌قضاییه نسبت به سایر دستگاه‌ها از آمادگی و میزان همکاری بیشتری برخوردار است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همچنین با انتقاد شدید از برخی اشکالات موجود در قانون جدید آیین دادرسی کیفری اظهار داشت: خطاب من در این زمینه به قانون‌گذاران است. قبلا هم گفته‌ام و بازهم تکرار می‌کنم. مجلس شورای اسلامی اخیرا قانونی وضع کرده است که این قانون تیر خلاص را به سر قانون مبارزه با مواد مخدرشلیک کرده است و متأسفانه مجلس شورای اسلامی هیچ پاسخی به این موضوع نداده است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک سرباز و نه یک فرمانده اعلام می‌کنم که مجلس شورای اسلامی باید در قبال این قانونی که وضع کرده پاسخگو باشد اما متأسفانه تا امروز هیچ عکس‌العملی را ندیده‌ایم. آیین دادرسی کیفری جدید، اشکلات اساسی در امر مبارزه با موادمخدر ایجاد می‌کند که این اشکلات در بخش‌های مختلف از جمله اقدامات اطلاعاتی، دستگیری، پیگیری، محکومیت و اجرای حکم قضایی ایجاد می‌کند. امیدواریم مجلس شورای اسلامی پاسخگوی این اشکالات باشد.

بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد -  عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر 

مؤیدی گفت: این قانون حقیقتا راه مبارزه با موادمخدر را مسدود می‌کند. امیدوارم قانونگذاران به این موضوع توجه داشته باشند و در صورت امکان در این قانون تجدیدنظر کنند وگرنه ما به عنوان دست‌اندرکاران مبارزه با موادمخدر با چالش و معضلی جدی روبه‌رو می‌شویم.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.