×

افزایش تعرفه های ثبتی سهم دولت در دفاتر اسناد رسمی

افزایش تعرفه های ثبتی سهم دولت در دفاتر اسناد رسمی

دفاتر اسناد رسمی سال جدید را با چندین بخشنامه و دستورالعمل ، در حالی آغاز نمودند که با وجود برخی مشکلات ثبت الکترونیک ( آنی ! ) از ارایه خدمات مطلوب به شهروندان ، فاصله قابل ملاحظه ای دارند و بعد از گذشت هفت ماه از شروع ثبت آنی معاملات – آنگونه که از مصاحبه های متولیان امر بر می آید -کارگروه های سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان ها و شرکت های پشتیبان ثبت الکترونیک ، همچنان در تلاش برای رفع مشکلات موجود می باشند

افزایش-تعرفه-های-ثبتی-سهم-دولت-در-دفاتر-اسناد-رسمی

دفاتر اسناد رسمی سال جدید را با چندین بخشنامه و دستورالعمل ، در حالی آغاز نمودند که با وجود برخی مشکلات ثبت الکترونیک ( آنی ! ) از ارایه خدمات مطلوب به شهروندان ، فاصله قابل ملاحظه ای دارند. و بعد از گذشت هفت ماه از شروع ثبت آنی معاملات – آنگونه که از مصاحبه های متولیان امر بر می آید -کارگروه های سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان ها و شرکت های پشتیبان ثبت الکترونیک ، همچنان در تلاش برای رفع مشکلات موجود می باشند. در تمام این مدت دفاتر اسناد رسمی در ردیف اول مواجهه با نارضایتی گسترده ( و بحق ) شهروندان و نیز پاسخگویی مستمر به مراجعین به انحا مختلف بوده اند.

اعلام تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق 1394 - نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق - دفاتر ازدواج و طلاق در قانون جمایت خانواده - مزایای تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی - هشدار نسبت به کلاهبرداری از دفاتر اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران - بررسی ابعاد کفالت در دفاتر اسناد رسمی - اقامه و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - بیش از 11 هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی - مهر و تابلو و آدرس دفاتر اسناد رسمی - نتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی - تغییر شناسه کاربری و رمز عبور دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور - وکالتنامه های تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و ایراد به آن ها در دادگاه ها - شایع ترین تخلف در دفاتر اسناد رسمی - آیین نامه اجرایی قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی - اقاله و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - هزینه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی سالانه افزایش می یابد - فعالیت های دفاتر اسناد رسمی فراتر از تنظیم سند رسمی بیع است 

تقدیر معاونت سازمان ثبت اسناد و املاک از همراهی دفاتر اسناد رسمی – که در هفته گذشته صورت گرفت – و تاکید بر اینکه اگر همکاری دفاتر اسناد رسمی نبود تکامل سیستم ثبت آنی و بهبود عملکردآن  میسر نمیشد ، بسیار دیرهنگام بود و شاید سیل اتهاماتی که سال گذشته از سوی برخی رسانه ها و حتی سازمان ثبت به نهاد دفاتر و سردفتران وارد شد بیش از اینها نیاز به دلجویی آنان دارد.

اما سال جدید هم با افزایش تکالیف دفاتر اسناد رسمی ، مبنی بر اخذ تعرفه های جدید دولتی در ازای ارایه خدمات ، از شهروندان آغاز گردید و ناگزیر بنا به دستورالعمل های موجود دفاتر اسناد رسمی پاسخگوی اعتراضات مراجعین در خصوص افزایش چشمگیر تعرفه های ثبتی ، دولتی مصوب سال جدید می باشند و شاه بیت مسمط کلام دفاتر در ابتدای سال جدید علاوه بر (( سیستم قطع است ! )) ، این شد:(( این افزایش هزینه به حساب دولت و دفترخانه موظف به اخذ آن است . ))

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.