×

بازنشستگی اجباری مشمولان قانون تامین اجتماعی قبل از پایان خدمت غیرقانونی است

بازنشستگی اجباری مشمولان قانون تامین اجتماعی قبل از پایان خدمت غیرقانونی است

بازنشستگی اجباری مشمولان قانون تامین اجتماعی قبل از پایان خدمت غیرقانونی است

بازنشستگی-اجباری-مشمولان-قانون-تامین-اجتماعی-قبل-از-پایان-خدمت-غیرقانونی-است

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرای صادره از سوی شعب دیوان اعلام کرد که بازنشستگی بدون تقاضای مشمولان قانون تامین اجتماعی قبل از پایان خدمت غیرقانونی است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره 20 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است: « اولا تعارض بین آرای صادره به شرح مندرج در گردش کار محرز است. ثانیا طبق ماده 3 قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاه‌های مذکور در ماده 4 قانون، مشمولان تامین اجتماعی خود را راسا بازنشسته کنند، 35 سال است و رای شماره 116 مورخ 1383/3/31 هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز ناظر به همین موضوع است.

بنابراین دادخواست اشخاص به خواسته ابطال حکم بازنشستگی که در سال 1383 صادر شده از این حیث که مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و 35 سال سابقه خدمت نداشته‌اند تا دستگاه متبوع بتواند آنان را راسا بازنشسته کند و با عنایت به حاکمیت قانون مذکور تا زمان تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1386 قابل پذیرش بوده و رای شعبه هفتم دیوان عدالت اداری به شماره 1028 مورخ 1386/5/29 مبنی بر ورود شکایت شاکی به خواسته ابطال حکم بازنشستگی و اعداده به خدمت صحیح و موافق قانون و مقررات مربوط تشخیص می‌شود. این رای به استناد بند 2 ماده 19 و ماده 43 قانون دیوالن عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.»

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.