×

شناسایی عاملان تغییر کاربری اراضی

شناسایی عاملان تغییر کاربری اراضی

زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی موضوع تازه‎ای نیست و قوه قضاییه مدت‌هاست بر اساس قوانین و مقررات موجود با عوامل آنها برخورد می‌کند سازمان بازرسی کل کشور نیز به عنوان بخشی از بدنه قوه قضاییه برای مبارزه با زمین‏خواری هیات‌های تحقیق و تفحص را موظف کرد که با دقت بیشتر این موضوع مهم را پیگیری کنند

شناسایی-عاملان-تغییر-کاربری-اراضی

 زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی موضوع تازه‎ای نیست و قوه قضاییه مدت‌هاست بر اساس قوانین و مقررات موجود با عوامل آنها برخورد می‌کند. سازمان بازرسی کل کشور نیز به عنوان بخشی از بدنه قوه قضاییه برای مبارزه با زمین‏خواری هیات‌های تحقیق و تفحص را موظف کرد که با دقت بیشتر این موضوع مهم را پیگیری کنند.

برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی کشاورزی - فردا برای جلوگیری از تغییر کاربری ها دیر است - عزم قوه قضائیه در برخورد با تغییر کاربری زمین های کشاورزی - ممنوعیت تغییر کابری اراضی کشاورزی ، حتی یک متر - عوارض تغییر کاربری با قانون مغایرت دارد - تغییر کاربری اراضی زراعی با لحاظ شرایطی امکان پذیر است - بررسی عملکرد شهرداری تهران در تغییر کاربری اراضی - نظر دو مرجع تقلید درباره تغییر کاربری فضاهای سبز - آیا تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها امکان پذیر است؟

در مورد آخرین اقدامات هیات‎های تحقیق و تفحص، رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: روند تحقیقات ادامه دارد اما نمی‌توان تمام اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.«ناصر سراج» ادامه داد: بنا بر دستور رییس قوه قضاییه برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری، سازمان بازرسی هم هیاتی برای بازرسی در این حوزه تشکیل داد و قرار شد به تخلفات موجود در محدوده‌هایی که مستعد زمین‌خواری و تغییر کاربری هستند، رسیدگی کند. وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون افرادی در این حوزه بازداشت شده یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‎اند یا خیر؟ هم گفت:‌ متاسفانه به دلیل حساسیتی که روی تحقیق و تفحص سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد، نمی‌توان هرگونه اطلاعاتی را منتشر کرد و باید تا زمان نهایی شدن و دادگاهی شدن مجرمان آن منتظر ماند. سراج با اشاره به اینکه تحقیقاتی وسیع در حوزه تغییر کاربری اراضی و تخلفات موجود در آن انجام شده است، تصریح کرد: فقط می‎توانم بگویم که هیات نظارت پیشرفت مطلوبی داشته است.وی همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی هیات‌ نظارت بازرسی درباره پرونده بانک‌ها هم گفت: این پرونده‌‌ها محرمانه بوده و از حساسیت بالایی برخوردارهستند و نمی‌توان درباره آنها به مردم اطلاعات داد، زیرا افکارعمومی به دلیل تمرکز بر جزییات عملکرد بانک‌ها، تحت تاثیر این‌گونه اخبار قرار می‌گیرند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.