×

به دنبال دائمی شدن قانون بیمه شخص ثالث هستیم

به دنبال دائمی شدن قانون بیمه شخص ثالث هستیم

مدیرعامل ستاد دیه کشور شعار جشن گلریزان امسال را، «بهار رهایی با گل احسان تو» عنوان کرد

به-دنبال-دائمی-شدن-قانون-بیمه-شخص-ثالث-هستیم

مدیرعامل ستاد دیه کشور شعار جشن گلریزان امسال را، «بهار رهایی با گل احسان تو» عنوان کرد.

بیمه شخص ثالث - خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث اجباری شد - 8 نکته طلایی درباره بیمه شخص ثالث - قواعد جبران خسارت از طریق بیمه شخص ثالث - چند نکته مهم از بیمه شخص ثالث 

 سیداسدالله جولایی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: اگرچه فلسفه برگزاری جشن‌های گلریزان جمع‌آوری کمک‌های خیرین جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری است، ولی در کلیه این جشن‌ها همواره تشریح راهکارهای جلوگیری و پیشگیری از ورود افراد به زندان‌ها مورد توجه بوده است.

وی افزود: مبالغ دریافتی در جشن‌های گلریزان طی 5 سال اخیر که اکثرا در ماه مبارک رمضان و 200 شهر از شهرهای کشور برگزار می‌شود، نزدیک به 75 میلیارد تومان بوده است.

وی درباره‌ آمار زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور گفت: در حال حاضر 7 هزار و 524 نفر از هموطنان ما به دلیل یک لحظه غفلت یا وقوع حادثه‌ای ناخواسته در زندان‌ها بسر می‌برند که در این میان 5 هزار و 911 نفر به دلیل محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک بلامحل و غیر کلاهبرداری و نیز قبول مهریه‌های سنگین و غیرقابل پرداخت و نیز محکومان به نفقه در زندان‌ها به سر می‌برند.

قانون بیمه شخص ثالث - قانون بیمه اجباری شخص ثالث به روایت آمار - 10 پاسخ درباره الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث 

جولایی درباره‌ اقدامات ستاد دیه در سال 92 گفت: گفت: ستادهای دیه سراسر کشور توانستند با پرداخت مبلغی حدود 300 میلیارد تومان در سال گذشته تعداد 7 هزار و 735 نفر از زندانیانی که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری محکوم به حبس شده بودند را از زندان آزاد کنند.

وی ادامه داد: مبلغ کل بدهی مددجویان آزاد شده در سال 92، 830 میلیارد تومان بود که ستادهای دیه در سراسر کشور توانستند مبلغ 534 میلیارد تومان را از طلبکاران و و اولیای دم و شکات رضایت بگیرند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان در سال جاری قرار است 184 جشن گلریزان را با کرامت نیکوکاران در سراسر کشور برگزار کنیم.

وی یاد‌آور شد: ستاد دیه‌ کشور طی 24 سال فعالیت خود توانسته قریب به 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را آزاد کند.

جولایی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: ستاد دیه در هر یک از این موضوعات عنوان شده توسط مقام معظم رهبری سعی داشته به عنوان یک عامل باشد نه گوینده. تشکیلات ستاد دیه سعی دارد در جهت پیشبرد اهداف جامعه حرکت کرده و باعث ارتقای سطح آموزش مردم در جامعه شود.

وی با بیان این که ما اقشار مختلفی در زندان‌ها اعم از پیروان ادیان الهی را داریم گفت: علاوه بر مسلمانان اعم از شیعه و سنی، پیروان ادیان الهی از جمله مسیحی، زرتشتی و ... از کمک‌های ستاد دیه برخوردار می‌شوند و ما به این زندانیان هم کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری گفت: در ماه مبارک رمضان خواب هم عبادت محسوب می‌شود لذا کمک به بندگان خدا در گلریزان ثواب بزرگی دارد. زندان جای افراد بزهکار است نه بدهکار و ما به کسانی که به دلیل بدهکاری در زندان هستند، کمک می‌کنیم زیرا جای آن ها در زندان نیست.

وی یادآور شد: اواخر دهه 60 و در یکی از آخرین شب‌های ماه مبارک رمضان در تاریخ 5 اردیبهشت ماه سال 69 با برگزاری اولین مراسم جشن گلریزان در تالار اتاق بازرگانی ایران ستاد دیه تشکیل شد و آقای لاجوردی که در آن زمان رئیس وقت سازمان زندانها بودند یکی از پایه گذاران تشکیل این ستاد بودند و وی نیز بر این عقیده بود که بدهکاران نباید در زندان باشند.

وی با بیان اینکه رسالت ستاد دیه به عنوان تنها نهاد مردمی کشور، آزادسازی زندانیان بدهکار است، گفت: ما از داخل زندان، زندانیان را شناسایی و بعد از شناسایی زندانیان جرائم غیرعمد آنها را به ستاد دیه معرفی می‌کنیم و ستاد برای آنها تشکیل پرونده داده و شروع به تحقیق و بررسی می‌کند. در نهایت در صورتی که زندانی تمکن مالی نداشته باشد، به او کمک می‌کنیم تا از زندان آزاد شود.

جولایی با اشاره به عملکرد 5 ساله ستاد دیه گفت: بیش از هزار مراسم جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار کردیم و بیش از 74 میلیارد تومان مردم کشورمان تا سال 92 به ستاد کمک کردند و در این 5 سال، 10 هزار نفر زندانی آزاد شدند.

جوانان بدون الحاقیه بیمه شخص ثالث از رانندگی بپرهیزید

وی با اشاره به بحث مهم گذشت و بخشش در آزادسازی زندانیان گفت: یک ماه پیش در تالار وحدت جشن بخشش برگزار شد و قضات اجرای احکام و نیز ستاد دیه گزارشی را در این جشن ارائه دادند. ما در سراسر کشور در نظر داریم بحث بخشش و گذشت را در بین افراد جامعه یاد آوری کنیم و آن را آموزش دهیم.

وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه در 8 سال گذشته گفت: 61 هزار و 836 نفراز زندانیان طی این 8 سال آزاد شدند و کل بدهی آنان 2 هزار و 878 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ مددکاران ما در داخل زندان توانستند یک هزار و 520 میلیارد تومان را گذشت بگیرند.

مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به کمک‌های مقام معظم رهبری به ستاد دیه گفت: در سال گذشته مقام معظم رهبری 120 میلیون تومان به ستاد کمک کردند و کمک‌های مقام معظم رهبری در جشن‌های گلریزان طی 5 سال گذشته بیش از 400 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ما هر سال جدولی را تهیه می‌کنیم و به نمایندگان مجلس می‌دهیم و نمایندگان محترم مبالغی را از حقوق خودشان به ستاد کمک می‌کنند و در جدول می‌نویسند. به عنوان مثال آقای لاریجانی رئیس مجلس در سال گذشته یک ماه حقوق خود را به ستاد دیه کمک کرد. همچنین آقای کامران نماینده‌ اصفهان نیز در سال گذشته یک ماه از حقوق خود را به ستاد برای آزاد سازی زندانیان داد.

وی با اشاره به جشن گلریزان امسال و شعار بهار رهایی با گل احسان تو گفت: طی 5 سال منتهی به پایان سال 92 بیش از هزار جشن گلریزان در اقصی نقاط کشور برگزار شد که از این مراسم‌ها آزادی ده‌ها هزار نفر از زندانیان نیازمند فراهم شد.

وی با بیان این که در سال 92، 7 هزار و 735 زندانی در کشور آزاد شدند، گفت: 834 میلیارد تومان ستاد برای آزادسازی این تعداد زندانیان باید هزینه می‌داد ولی همکاران ما توانستند با 300 میلیارد تومان همه‌ این زندانیان را آزاد کنند و 500 میلیارد تومان آن را گذشت بگیرند.

مدیرعامل ستاد دیه گفت: در سال 78، 50 هزار راننده زندانی داشتیم و بر همین اساس بود که ستاد دیه تلاش کرد که قانون بیمه شخص ثالث را با 60 جلسه کمیسیون اقتصادی و 13 جلسه در محضر رئیس وقت قوه قضاییه به تصویب برساند که در 20 تیر سال 67 این قانون تصویب شد و باعث شد که از تعداد 60 راننده‌ای که روزانه به زندان می‌افتادند کاهش یابد و حداکثر ما در روز 3 نفر راننده زندانی داشته باشیم.

وی افزود: در سال 92، 30 هزار و 200 نفر راننده‌ زندانی در زندان‌ها داشتیم که امروز تعداد راننده‌هایی که در زندان‌ها بسر می‌برند هزار و 400 نفر است و این موضوع نشان می‌دهد که کاهش چشمگیری برای زندانیان مربوط به جرائم رانندگی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما درصدد هستیم تا طرح دائمی شدن بیمه شخص ثالث را تصویب کنیم و تاکنون 3 جلسه در کمیسیون اقتصادی و یک جلسه در مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی این طرح برگزار کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تلفاتی که از جرائم مربوط به تصادفات و جرائم مربوط به رانندگان داشتیم حدود 300 هزار نفر بود ولی اکنون این تلفات کاهش یافته و کمتر از 20 هزارنفر شده است؛ بنابراین موضوع مهمی که ما مدنظر داریم پیشگیری است که آن را مقدم بر درمان می‌دانیم و درصددیم مردم را با قانون آشنا کنیم.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی از طریق بانک‌های عامل گفت: مردم می‌توانند از طریق بانک‌های رفاه و تجارت و ملت و ملی کمک‌های خود را به حساب‌های ستاد دیه واریز کنند.

جولایی افزود: مردم می‌توانند به حساب 7474 بانک ملت شعبه مستقل، حساب 7777 بانک تجارت، حساب 2240 بانک رفاه و حساب 01555500000040 بانک ملی شعبه طالقانی کمک‌های خود را برای ستاد دیه واریز کنند.

جولایی هشدار داد: در چند فقره شاهد بودیم که بعضی از افراد به بهانه‌ آزادی زندانیان از مردم کمک دریافت می کنند و کار آنها به نام ستاد دیه تمام می‌شود که خوشبختانه ستاد دیه جلوی این کار را گرفته و بعد از شناسایی آنها توسط پلیس آگاهی، این افراد را به قوه قضاییه معرفی می‌کند. متولی آزادی زندانیان دستگاه قضایی است و قوه قضاییه، سازمان زندانها را دارد و این سازمان هم ستاد دیه را برای این منظور در نظر گرفته است.

وی با اشاره به 7 هزار و 500 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور گفت: هزار و 400 نفر از این زندانیان مربوط به دیه تصادفات، 200 نفر از آنها مربوط به دیه غیرعمد، 2 هزار نفر بدهکار مهریه، سه هزار و 450 نفر محکومین مالی و 450 نفر محکومین نفقه هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: برای آزادی 7 هزار و 500 نفر از زندانیان مبلغ 430 میلیارد تومان نیاز است که 200 میلیارد تومان آن طبق بند ب تبصره 17 قانون بودجه از تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل بدون بهره بوده است و مابقی این مبلغ ان‌شاءلله در جشن‌های گلریزان جمع آوری شود.

جولایی درباره‌ سقف کمک‌های مردمی به ستاد دیه گفت: سقف کمک‌ها بالای 5 میلیون تومان است و کمتر از 5 میلیون نداریم، ولی هر کسی می‌تواند به مقدار نیاز خود حتی در حد هزار تومان به ستاد کمک کند.

وی درباره‌ کمک‌های مردمی از طریق ATM در 12 ماهه سال 92 به ستاد دیه کشور گفت: 3 میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق کمک‌های خرد مردم به ستاد دیه کمک شده است.

جولایی درباره‌ استقبال از جشن‌های گلریزان حتی در مناطق محروم گفت: سال گذشته در 11 منطقه از استان‌های محروم سیستان و بلوچستان با جمع آوری مبلغی میلیاردی زمینه آزادی بسیاری از زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شد و بیش از یک میلیارد تومان در این مراسم‌ها کمک شد و امسال درصدد هستیم در 23 استان کشور جشن گلریزان را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، و مشهد بیشترین کمک‌ها را در جشن گلریزان داشته‌اند. مردم تهران در گلریزان سال گذشته 20 میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند. همچنین در شهر شیراز 18 نفر از بانوان از بانک مبلغ 35 میلیون تومان وام دریافت کردند و قرار شد اقساط آن را بپردازند. در قبال آن حدود 20 نفر از زندانیان را آزاد کند.

وی با اشاره به استان‌های محروم کشور گفت: در استان بوشهر که شهر ثروتمندی از لحاظ منابع نفتی، گازی و دریایی است، اما فقیر است در نظر داریم که در این استان هم جشن گلریزان را برگزار کنیم.

جولایی یادآور شد: در اواخر سال گذشته یکی از دبیرستان‌های دخترانه در سهروردی تهران 600 هزار تومان به ستاد دیه کمک کرد و همچنین در عید امسال خواهر و برادر جوانی عیدی‌های خود را که رقم سنگینی بود به ستاد دیه کمک کردند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با اشاره به طرح هر مسجد، آزادی یک زندانی گفت: طرح آزاد سازی مساجد برنامه‌ای بود که از ستاد دیه تهران آغاز شد و از 6 مسجد در تهران 20 نفر آزاد شدند. قرار است این طرح را در استان‌ها هم پیاده کنیم.

وی خطاب به صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی گفت: از این افراد دعوت می‌کنیم تا در راه کمک به ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان قدم بردارند و نام خود را در بنگاه‌های فعال ثبت کنند؛ زیرا ما در دنیا نهادهای اقتصادی فعالی داریم و نیازمند کمک آنها هستیم، البته کارگاههایی که به ستاد دیه کمک می‌کنند از مالیات محروم نمی‌شوند زیرا ستاد به این موضوع اعتقاد ندارد و ستاد دیه هیچ زمانی در فعالیت های اقتصادی شرکت نکرده اس

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.