×

ماجرای مستند فرار محمود رضا خاوری از زبان قاضی ناصر سراج

ماجرای مستند فرار محمود رضا خاوری از زبان قاضی ناصر سراج

ماجرای مستند فرار محمود رضا خاوری از زبان قاضی ناصر سراج

ماجرای-مستند-فرار-محمود-رضا-خاوری-از-زبان-قاضی-ناصر-سراج

قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ بانکی در مورد نحوه فرار «محمودرضا خاوری» رییس سابق بانک ملی ایران از کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، ناصر سراج در ابتدای سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانکی در این زمینه گفت: در جلسه قبلی متهم ردیف اول مطالبی را عرضه داشتند مبنی بر اینکه دست‌هایی در کار بوده تا خاوری را از کشور فراری دهند. من مدارک آن را مستند آورده‌ام و اینجا در مقام این نیستم که کسی را متهم یا تبرئه کنم. فقط برای تنویر افکار عمومی جریان را توضیح می‌دهم.

وی افزود: من مدارک را به صورت مکتوب آورده‌ام و چیزی را از خودم به صورت شفاهی نمی‌گویم. درتاریخ 90/6/20 آقای خاوری رییس بانک ملی به عنوان ماموریت تقاضای خروج از کشور به انگلستان را داشته است. درتاریخ 90/6/29 تحت شماره 578669 با ماموریت ایشان به خارج از کشور موافقت شده است.

سراج گفت: در 90/7/6 مشاور نهاد و دبیر هیات نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت آن ماموریت را کان لم‌یکن تلقی کرده است یعنی چند روز بعد از اینکه خاوری به خارج رفته است این ماموریت کان لم یکن تلقی می‌شود و آقای خاوری در هتلی در انگلستان و از طریق فکس استعفای خود را به دفترش اعلام می‌کند.

قاضی سراج بخشی اظهارات دشتی رییس دفتر خاوری را بدین شرح قرائت کرد: 90/6/31 آقای خاوری به مدیر حراست می‌گوید در نامه سفر به لندن برای شرکت در جلسه بانک پی‌ال سی لندن را دارم. از وزارت اطلاعات سوال کنید اگر ممنوع الخروج نیستم بروم. برابر اطلاعاتی که من کسب کردم آقای صفایی نیکو مدیر حراست از طریق دکتر زارعی رییس سازمان حراست کل کشور موضوع را پیگیری و نهایتا معاون وزارت اطلاعات بلامانع بودن خروج آقای خاوری را اعلام کرده است. بدین ترتیب آقای خاوری به موجب بلیت تهیه شده توسط بانک پی‌ال‌سی کشور را ترک می‌کند.

به نقل از ایسنا 

منبع: سایت حقوق ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.