بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
رامین مهرآسا
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پل پارک وی - روبروی خیابان فرشته - پلاک 2714 - طبقه دوم
وب سایت رامین مهرآسا وکیل دادگستری و مشاوره حقوقی
حمیده رزمی
آدرس : تهران - شریعتی بالاتر از سیدخندان نرسیده به سه راه ضرابخانه ساختمان پاستور پ 1009ط 3 واحد 45
وب سایت حمیده رزمی وكيل پايه يك دادگستري، مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
علیرضا شریفی
آدرس : سقز، خ امام، روبروی داروخانه مرکزی ، ساختمان پزشکان میلاد ، طبقه دوم
وب سایت علیرضا شریفی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری کردستان
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
دکتر حسن محسنی
آدرس : تهران، 7 تیر، ابتدای قائم مقام فراهانی کوچه یکم پلاک 9 طبقه همکف دفتر حقوقی پورطهماسبی فرد و همکاران
وب سایت دکتر حسن محسنی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

سهم تلویزیون از تبلیغ کالاهای غیر استاندارد

ارسال شده توسط : محمدرضا صادقی نیای رودسری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 15-04-1393
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
سهم تلویزیون از تبلیغ کالاهای غیر استاندارد

چندی پیش عضو هیات نظارت برعملکرد صدا و سیما، تبلیغ برخی محصولات در این رسانه‌ را غیراستاندارد وغیرقانونی عنوان کرد؛ البته این نخستین بار نیست که یک محصول و کالا پس از تبلیغ از رسانه ملی غیربهداشتی و یا غیر استاندارد خوانده می‌شود. بهمن ماه سال گذشته نیز معاون سازمان غذا و دارو، آثار تبلیغی یک محصول بهداشتی و آرایشی را کذب و نادرست خوانده بود. اما در این میان آنچه مورد غفلت قرار گرفته، سهم مصرف‎کننده از خسارت‎های ناشی از مصرف کالاهایی است که از طریق رسانه ملی تبلیغ شده است؛ به عبارت دیگر مسئول پرداخت خسارات به مصرف کننده کیست؟

افترا در جرایم چند رسانه ای - چگونگی پیگیری توهین و افترا در رسانه ها - ابعاد حقوقی نظام جامع رسانه ها - 7 وظیفه مغفول رسانه ملی 

  دعوای منجر به خسارت باید اثبات شود

یک قاضی دادگستری در این خصوص به «حمایت» گفت: هر دعوایی که منجر به خسارت و جبران شود باید از سوی مدعی و شخص خواهان شکایت، اثبات شود.  فریبرز مردانی، رییس شعبه 34 دادگاه حقوقی تهران با بیان مثالی درباره جبران خسارت ادامه داد: به‌طور مثال فردی که از اتومبیل استفاده می‌کند باید طبق آیین‏نامه راهنمایی‎‏و رانندگی عمل کند تا خسارتی به شخص یا شی وارد نکند اما اگر بر خلاف این آیین‏نامه کاری انجام داد که منجر به خسارت شد باید آن را جبران کند.

رسانه ها نقش مهمی در سلامت یک جامعه دارند - بازتاب رسانه ای جرم 

وی در مورد تبلیغات تلویزیونی برخی محصولات هم تصریح کرد: هر کالایی که از صدا و سیما تبلیغ شود، بعد از مرحله انتشار از سوی شورای نظارت بر تبلیغات سیما، بررسی خواهد شد و در صورت تخلف از ادامه انتشار آن جلوگیری می‌شود.  مردانی اضافه کرد: در صورتی که محصول تبلیغ شده از صدا و سیما خسارتی به مصرف کننده وارد کرده باشد، صدا وسیما مکلف به جبران خسارت آن نیست بلکه شرکت تولیدکننده آن محصول باید جبران خسارت کند.  رییس شعبه 34 دادگاه حقوقی تهران در خصوص نقش شورای نظارتی هم بیان کرد:‌ این شورا مسایل مربوط به کالا و محصول غیراستاندارد و غیرقانونی را از نظر بهداشتی و غذایی بررسی می‌کند و اگر مخالف با مسایل فرهنگی، دینی، سلامتی و بهداشتی مردم باشد به شرکت تولیدکننده تذکر داده و صدا و سیما را ملزم به توقف تبلیغ آن کالا می‌کند.  وی تاکید کرد: از منظر انضباطی، شورای نظارت بر تبلیغات در رسانه‌ ملی فقط می‌تواند با مشاهده میزان خسارت‌های وارده به عموم افراد، جریمه‌ای را برای مسئولان انتشار یک آگهی یا تبلیغ در نظر بگیرد اما خسارت اصلی را صاحب کالا یا شرکت تولید‌کننده باید بپردازد.

  درصدی از خسارت‌ها سهم صدا و سیماست

در حالی که این کارشناس قضایی تولیدکننده کالا را مقصر اصلی در بروز خسارت‌های ناشی از مصرف یک کالای غیراستاندارد می‌داند، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان معتقد است با نهایی شدن بررسی تبلیغ یک محصول غیرقانونی، درصدهای مختلفی از جبران خسارت به گزینه‌های توزیع‌کننده و صدا و سیما مرتبط می‌شود.

محمدرضا حبیبی در گفت‌وگو با «حمایت» رسیدگی به تبلیغات کالای غیراستاندارد را در چارچوب وظایف و صلاحیت تعزیرات عنوان و تصریح کرد: این موضوع جزایی است و باید در دادسرا به آن رسیدگی شود. وی مراحل شکایت یک مدعی از یک کالای نامرغوب را که از رسانه ملی پخش شده مانند مراحل دیگر شکایت‌ها دانست و گفت: شاکی ابتدا با تنظیم دادخواست، از نوع کالای نامرغوب شکایت می‌کند؛ در این دادخواست ممکن است فرد از کالایی که از صدا و سیما تبلیغ شده هم یاد کند که به نوعی پای این رسانه ملی به میان می‌آید.  حبیبی ادامه داد: در صورتی که کارشناس بررسی این پرونده تشخیص دهد که برای مثال کالای بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت نبوده، تولیدکننده و توزیع‌کننده، هردو تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان یادآورشد: فرد شاکی می‌تواند علاوه بر مراجعه به تعزیرات و درخواست برخورد با شرکت تولید‌کننده،  اعاده خسارت کند که با نظر کارشناسی، ممکن است پرداخت درصدی از خسارت ناشی از مصرف این کالای نامناسب  مشمول صدا و سیما شود و مسئولان اداره تبلیغات این رسانه ملی ملزم به پرداخت آن ‌شوند.  وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه حجم وسیعی از تبلیغات در رسانه‌ ملی وجود دارد، برای کیفیت و تایید صلاحیت یک کالا پیگیری انجام نمی‌شود که این موضوع می‌تواند یکی از زمینه‌های مشکل‌ساز برای تبلیغات کالای غیراستاندارد به شمار رود.

  انتقاد عضو هیات نظارت بر صدا و سیما

اما یک عضو هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما درباره موضوع تبلیغات کالاها با وجود فعالیت و نظارت کمیته‎ نظارت بر تبلیغات در این رسانه ملی هم گفت: به طور حتم تبلیغات در صدا و سیما باید بر اساس استانداردهای تعریف شده صورت گیرد و بر اساس آن باید از دستگاه‌های مربوطه مجوز لازم اخذ شود تا امکان تبلیغ در رسانه ملی مهیا شود.

سیدرمضان شجاعی‏کیاسری در گفت‌وگو با «حمایت»‌ ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سازمان‌هایی هستند که تبلیغ محصولات در صدا و سیما نیاز به اخذ مجوز و تاییدیه آنها دارد.  وی با بیان اینکه صدا و سیما نمی‌تواند به تنهایی اقدام به صدور مجوز کند، تصریح کرد: در صورت بروز آثار سوء بر مصرف کننده محصول فاقد استاندارد لازم ، صداو سیما باید پاسخگو باشد.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

رسانه ها نباید به مجرمان آموزش جرم بدهند
لایحه ای به نام رسانه به کام...
لایحه رسانه های همگانی نکته ای افزون تر از قوانین قبلی ندارد
فضای لایحه رسانه های همگانی، امنیتی است
لایحه رسانه های همگانی تخلفات را به نسبت قانون مطبوعات توسعه داده است
لایحه قانون انتشار رسانه ها، خلاف اصل آزادی مطبوعات است
مرز بین نقد و توهین در رسانه ها
کاندیداها درباره هزینه های گزاف تبلیغاتی خود پاسخگو باشند
آنچه درباره تبلیغات انتخابات در قانون آمده است
فردا، آغاز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
قانون شوراهای حل اختلاف پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی ممنوع است قانون اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری رویایی به نام توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی تفاهم‌نامه همکاری ایران و ایتالیا برای جلوگیری از برند‌سازی جعلی برخورد قضایی با دلالان و کارچاق ‌کن‌ها «کاداستر» حق را به حق‌دار می‌رساند مشکلات سربازان با دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای‌ حل می‌شود شخص حقوقی در چه مواردی دارای مسئولیت کیفری است ؟ محرومیت واحدهای بدهکار در آپارتمان از دریافت خدمات عمومی حذف زندان از مجازات زنان رویکرد احکام قضایی باید کاهش استفاده از مجازات حبس باشد مخالفت همسر با داشتن فرزند منجر به خودکشی و دادخواست طلاق شد پشت پرده افزایش کودکان متکدی در معابر پایتخت اعدام نمی تواند مجازات بازدارنده ای در حوزه مواد مخدر باشد انتقاد رییس کمیسیون آموزش مجلس از رای دیوان عدالت اداری کشور 12.5 میلیون جوان در کشور مجرد هستند حرکت آرام ازدواج در پیچ و خم مسایل جامعه دوستی با پاشنی خیانت ، در کوچه پس کوچه های شبکه اجتماعی چه می گذرد ؟ نوزاد یک روزه پشت درب های بسته نهادهای متولی