×

جرم انگاری در افزایش نرخ باروری کارساز نیست

جرم انگاری در افزایش نرخ باروری کارساز نیست

یک حقوقدان گفت جرم انگاری در امر افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، نه تنها کار ساز نیست بلکه بازدارنده نیز نخواهد بود

جرم-انگاری-در-افزایش-نرخ-باروری-کارساز-نیست

یک حقوقدان گفت: جرم انگاری در امر افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، نه تنها کار ساز نیست بلکه بازدارنده نیز نخواهد بود.

پیش نیاز سیاست های افزایش جمعیت - شورای نگهبان ایرادات طرح افزایش نرخ باروری را اعلام کرد - جرم انگاری در افزایش نرخ باروری کارساز نیست - طرح افزایش نرخ باروری منطبق با سیست های ابلاغی رهبری نیست - حذف سیاست های تشویقی طرح افزایش جمعیت 

"سعید خورشیدی" ، ضمن انتقاد از طرح "افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت" اظهار داشت: طرح افزایش جمعیت باید هدفمند باشد وگرنه مشکلات در این زمینه ادامه خواهد یافت، بنابراین ما نیازمند برنامه‌ای جامع در این رابطه هستیم.
 
وی با بیان اینکه  در نظر گرفتن مجازات در طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت روند مطلوبی نیست، ادامه داد:‌ مسئولین باید شرایطی را به وجود آورند که جمعیت افزایش پیدا کند نه اینکه در این زمینه جرم انگاری کنند.

تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت - هاشمی : طرح افزایش نرخ باروری خلاف آزادی انسانهاست - اجماع حقوقدانان بر تجدیدنظردر طرح افزایش نرخ باروری 
 
خورشیدی تصریح کرد: تصویب قوانینی که به سمت جریمه و مجازات پیش می‌رود یعنی همان جرم انگاری در امر افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت، نه تنها کار ساز نیست بلکه بازدارنده نیز نخواهد بود.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: باید راه‌هایی که برای افزایش جمعیت پیش‌بینی و پیشنهاد می‌شود از جهات مادی و معنوی موجب تشویق افراد بر افزایش باروری شود به عنوان مثال رایگان شدن هزینه زایمان و... تاثیر مطلوبی در افزایش نرخ جمعیت دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.