×

83 درصد مراجعات کمیسیون ماده 100‏، رای تخریب می‌گیرد

83 درصد مراجعات کمیسیون ماده 100‏، رای تخریب می‌گیرد

83 درصد مراجعات کمیسیون ماده 100‏، رای تخریب می‌گیرد

83-درصد-مراجعات-کمیسیون-ماده-100‏،-رای-تخریب-می‌گیرد

رئیس کمیسیون ماده صد شهرداری تهران:

در حال حاضر 82 درصد مراجعات به کمیسیون ماده صد شهرداری تهران رای تخریب دریافت می کند و این نشان‌دهنده این است که مرتکب جرم شده‌اند.

ایلنا: در جلسه امروز شورای شهر طرح آیین‌نامه انضباطی چگونگی اعمال نظارت بر عملکرد شهرداری مناطق بیست‌ودوگانه و ساخت و سازهای شهر تهران تصویب شد.

رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه گفت: مطابق ماده 100 شهرداری تهران هر زمانی که شهرداری متوجه بروز تخلفی در ساخت‌وسازهای ساختمانی شود، باید در همان مرحله، پروژه را متوقف کند در حالی که روال کنونی اینچنین است ، در صورت مشاهده تخلف ابتدا، مراحل قانونی اثبات تخلف انجام می‌شود و در آخر کار نیز صرفاً جریمه‌ای برای تخلف صورت گرفته، دریافت می‌شود.

او ادامه داد، قرار بود شرکت شهربان مجموعه منظمی باشد که با گشت زنی‌های مرتبی که انجام می‌دهد، مانع بروز تخلفات ساخت‌وسازی شود اما در واقع شرکت شهربان که باید پلیس ساختمان باشد، از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری نمی‌کند.

نگهبان، رئیس کمیسیون ماده صد شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: در صورت تصویب آیین‌نامه انضباطی نظارت به ساخت‌وسازهای شهر تهران، وضعیت ساخت‌وسازهای شهر تهران به‌طور قطع بهتر می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر 82 درصد مراجعات به کمیسیون ماده صد شهرداری تهران رای تخریب دریافت می کند و این نشان‌دهنده این است که مرتکب جرم شده‌اند.
رئیس کمیسیون ماده صد شهرداری تهران با بیان اینکه این کمیسیون اقدامات مثبتی برای کاهش میزان تخلفات است، گفت در حال حاضر این کمیسیون میزان توافق ریالی بین شهرداری و متخلفان را به حداقل میزان ممکن رسانده است و همچنین نرم‌افزاد جدیدی در دو ماه گذشته راه‌اندازی کرده که بر اساس آن می‌توان در هر 22 منطقه شهر تهران با وارد کردن یک کد پرونده‌های ساخت‌وسازی را بررسی و ردیابی کرد.

او ادامه داد: قاطعانه می‌توانم اعلام کنم که شهرداران مناطق تهران در یک ماه گذشته به شدت از هرگونه توافق جلوگیری کرده‌اند.
مرتضی طلایی، کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر نیز در این رابطه گفت: شورای شهر باید در اجرای احکام ماده 100 نظارت داشته باشد تا جوسازی‌های به‌وجود آمده خنثی شود.
او در رابطه با انتقادات شدید دانشجو، عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر نسبت به شهرداری نیز گفت: قرار بود انتقادات این چنینی در جلسات روز یکشنبه که قالیباف، شهردار تهران نیز حاضر می‌شود، انجام شود و مطرح کردن این انتقادات در چنین روزی بدون حضور اعضای شهرداری که بتوانند از عملکرد خود دفاع کنند، کار درستی نبود.

دانشجو نیز در پاسخ گفت: در طی هفته گذشته، چندین‌بار با شهردار، تهران تماس گرفتم تا برخی مسائل و مشکلات شهر تهران را با او مطرح کنم اما امکان برقراری تماس میسر نشد، و از آنجایی‌که شهردار تهران در جلسات روز یکشنبه نیز یا حاضر نمی‌شوند و یا فقط نیم ساعت به شورا می‌آیند و پس از گپ و گفتگویی مجلس را ترک می‌کنند، به این نتیجه رسیدم که بهترین زمان برای مطرح کردن این انتقادات امروز است تا حداقل این مسائل در روزنامه ها منعکس شود.

او ادامه داد: نه تنها امروز انتقاداتم نسبت به شهرداری را مطرح کردم بلکه از این به بعد بازهم خواهم گفت و حتی اسم پروژه‌هایی که بدون قاعده و قانون واگذار می شوند را نیز افشا می کنم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.